piątek, 30 września 2011

6 sposobów na zwiększenie obrażeń

Witajcie! Tak jak obiecałem 2 dni temu w jednym z tematów na forum.battlenet.pl, dziś przedstawiam listę umiejętności aktywnych i pasywnych, które pozwalają na zwiększenie obrażeń zadawanych przez Mnicha lub czasami przyjaciół w drużynie.

Wydawać by się mogło, że Mnich to postać nastawiona na obronny styl walki.

Nic bardziej mylnego. Przekonajcie się sami!

środa, 28 września 2011

11 sposobów na redukcję obrażeń

Kolejny przegląd umiejętności Mnicha. Dziś pod lupę bierzemy sposoby, dzięki którym Mnich wpływa na siłę obrażeń zadawanych przez wrogów oraz umiejętności redukujące obrażenia zadawane Mnichowi.

Wbrew pozorom to nie to samo.

wtorek, 27 września 2011

Kolejne małe zmiany: uziemienie i tarcza

Przy okazji opisu zmiany Mantr, powinienem był także wspomnieć o dwóch  innych, niedużych zmianach. Wypadło mi to kompletnie z głowy. Zatem poprawiam się. Na stronie Blizzarda można zauważyć nowy opis Dashing Strike. Otóż, po dobiegnięciu do wroga, przy użyciu tej umiejętności, Mnich uziemia go na 1 s. Druga zmiana dotyczy Divine Protection, czyli połączenia Mantra of Evasion z Alabastrowym Kamieniem Runicznym:

poniedziałek, 26 września 2011

10 wyjątkowych sposobów leczenia

W zeszłym tygodniu opisałem trzy sposoby na bezpieczne użycie Kamienia Przywołania. Dziś przyjrzymy się sposobom leczenia Mnicha. Nie będę ponownie opisywał Mantra of Healing oraz zmian, które Blizzard wprowadził w tym tygodniu. Skupię się natomiast, w jaki sposób Kamienie Runiczne zmieniają inne umiejętności.

Mnich pod względem metod odzyskiwania puntów życia to wyjątkowa klasa - prawdziwy medyk na wojnie! Chroni nie tylko siebie, ale także przyjaciół, co może być niezwykle potrzebne w czasie walk na Arenach lub w trybie Hardcore, gdzie postaci nie można już wskrzesić po śmierci.

sobota, 24 września 2011

Mantry dostały drugi bonus

W ostatni czwartek pisałem, że Blizzard przymierza się nad małą zmianą Mantr. Blizzard na swojej, oficjalnej, amerykańskiej stronie zmienił opisy 3 z 4 Mantr.

Przez pierwsze 3 sekundy po użyciu umiejętności,  Mnich otrzymuje bonus w postaci podwojenia podstawowego bonusu Mantry.

Jakie więc Mantry zostały zmienione? Mowa jest o:

piątek, 23 września 2011

Żywioły to nie cała magia

One with Everything to umiejętność pasywna, którą Mnich może wybrać na 28. poziomie. Jeden z graczy - Thelonius - słusznie zwrócił uwagę na opis tejże umiejętności:

Your resistance to all elements is equal to your highest elemental resistance.
(Odporności Mnicha na wszystkie żywioły, będą równe najwyższej odporności na jeden z żywiołów). 

czwartek, 22 września 2011

Blizzard: myślimy nad zmianą działania Mantr

Może nowe Mantry będą podobne do tej?
Na oficjalnym, niemieckojęzycznym forum D3 pojawiła się ciekawa wypowiedź Ulvaretha dotycząca Mnicha. W wolnym tłumaczeniu: 

Zastanawiamy się nad zmianą mechaniki działania Mantr, aby zrobić z nich umiejętności, które warto używać częściej niż raz na 2 minuty. Obecnie testujemy rozwiązanie, gdzie Mantry nadal mają ograniczony czas działania, jednak po ich aktywacji, przez kilka sekund, Mnich otrzymuje drugi bonus. 

Pierwsze zdjęcia zestawów zbroi Mnicha

Strona diablo.incgamers.com przedstawiła wydobyte z plików wersji zamkniętej bety zdjęcia 25 zestawów zbroi (items sets). Oto pierwszych sześć zestawów Mnicha.

Hmm.... rewelacji nie ma, chociaż i tak dla wielu graczy ważniejsze będą statystyki a nie wygląd.

Jedyne co mnie martwi, gdy patrzę na te zdjęcia, to oznaki powracającej zarazy "kosmicznych" - tylko z wyglądu - zbroi płytowych Paladyna.

środa, 21 września 2011

Start beta testów Diablo 3

Ogniste  bramy Płonących Piekieł zostały otwarte i beta testy Diablo III oficjalnie się rozpoczęły!
Tak napisano w blogu Blizzarda.

Ekhem... raczej bramy zostały lekko uchylone i ponownie zamknięte. Przecież to closed beta ;) Ściskam kciuki i życzę wszystkim więcej szczęścia w losowaniu.

Dwie bronie czy broń dwuręczna?

Zadam pytanie inaczej: wolisz uderzać często i szybko czy wolno i mocno? Jeśli to pierwsze - wybierz dwie bronie, jeśli mocno to właśnie dla Ciebie stworzono broń dwuręczną!


Styl z użyciem dwóch broni (dual-wield, DW):
Mnich będzie bił szybko, a to oznacza, że umiejętności dające Spirit, będą generowały go znacznie częściej, niż przy użyciu wolnej broni dwuręcznej. Biała bańka z energią duchową, po prawej stronie menu, będzie co rusz napełniać się i opróżniać.

wtorek, 20 września 2011

Paladyn razy trzy

W Diablo 2 za pomocą jednego kliknięcia i natychmiastowego otwarcia magicznego portalu cała drużyna mogła uniknąć śmierci. Można było łatwo uciec z podziemi pełnych potworów do bezpiecznego miasta. Wg Blizzarda zbyt łatwo.


W Diablo 3 miało być trudniej - wymyślono Kamień Przywołania (Stone of Recall). Otwarcie portalu do miasta trwa aż 10 sekund a skorzystać z niego może tylko gracz otwierający ów portal. Różnica pomiędzy D2 i D3 jest więc zasadnicza.

Co wspólnego ma Mnich z dzisiejszym tytułem? Kto grał Paladynem w World of Warcraft, przed wyjściem dodatku Cataclysm ten może się już domyśla. :)

niedziela, 18 września 2011

Spirit czy animusz?

Umiejętności Mnicha zostały tak podzielone, że w ferworze bitwy buduje on swoją siłę (ducha), używając odpowiednich kombinacji ciosów, aby po pewnym czasie zgromadzoną energię użyć na jeszcze bardziej zabójcze uderzenia lub techniki obronne.

Mnich w walce musi więc wykazać się odwagą. Po polsku osobę odważną nazywać się zwykło, jako kogoś z animuszem.

Ciekawi mnie, jak w polskiej wersji językowej będzie nazwany Spirit?

czwartek, 15 września 2011

Dia-ból, czyli polska wersja językowa

Jak można popsuć tłumaczenie.
Nazwa przedmiotu w D2.
Kto pamięta Laskoszczyt z Diablo 2 i na samą myśl o tym dostaje bólu głowy? Nowym graczom wyjaśnię, że to polska nazwa unikalnej zbroi, która w wersji anglojęzycznej nazywała się Shaftstop. Tłumacz, zamiast Shaft Stop - dosłownie Zatrzymywacz Strzał lub prościej Grotołap albo Ostrzoblok - omyłkowo, najprawdopodobniej bez przyjrzenia się statystykom przedmiotu, odczytał nazwę jako Shaft's Top, czyli Szczyt Drzewca Kija lub Szczyt Laski, ów nieszczęsny Laskoszczyt.



Diabeł tkwi w szczegółach

Ta historia, delikatnie pisząc, niefortunnego tłumaczenia, nie była jedynym grzechem pierworodnym w polskiej wersji językowej poprzednika D3. Równie znane były pomyłki w kodowaniu gry, gdzie przez wiele lat, pomimo kilku poprawek (patchy) i wielu sygnałów od polskich graczy, obrażenia od trucizn wyświetlały się jako obrażenia od błyskawic. :)



środa, 14 września 2011

Umiejętności Mnicha cz. 2

Blizzard zrobił nam dużą niespodziankę - o czym pisałem wczoraj - i umieścił na swojej stronie społecznościowej kalkulator umiejętności.

Proponuję na chwilę oderwać się od przyjemnego zajęcia wymyślania swojego stylu gry Mnichem i skupić na nowych umiejętnościach pasywnych (Passive Skills).

Autorzy gry obdarowali dość hojnie świętego wojownika a wybór 3 z 13 umiejętności pasywnych może przyprawić o ból głowy nawet najbardziej wybrednego fana Diablo.

wtorek, 13 września 2011

Oficjalny kalkulator umiejętności

Fanów postaci Mnicha (i nie tylko) zapewne ucieszy fakt, że Blizzard udostępnił na swoich stronach oficjalny kalkulator umiejętności, co ważne po polsku. Podobnie jak w World of Warcraft, można stworzyć i zaplanować w nim swój własny unikalny styl rozwoju postaci, wybierając umiejętności aktywne (opisałem je w poprzednim wpisie), pasywne i kamienie runiczne (Runestones).

Graczy może zdziwić dość wysoki poziom niektórych statystyk. Na stronie Blizzarda znajduje się wyjasnienie, że informacje są podane dla postaci na 60. poziomie doświadczenia używających kamieni runicznych 7 poziomu.

Krótki opis Blizzarda, jak używać kalkulatora:

poniedziałek, 12 września 2011

Umiejętności Mnicha cz. 1

Niedawno ruszyły pierwsze testy gry. Z uwagi na to, że nie ma jeszcze oficjalnego spolszczenia Diablo 3, będę posługiwał się nazwami umiejętności z angielskiej wersji testowej dla rodzin i przyjaciół (ang. beta F&F), ale postaram się je opisać w zrozumiały sposób po polsku. Nie będą to dosłowne tłumaczenia, gdyż wartości liczbowe wciąż mogą się zmienić do czasu wydania gry, poza tym część statystyk zmienia się wraz z rozwojem Mnicha.

Umiejętności aktywne Mnicha
W skrócie umiejętności Mnicha podzielono na aktywne i pasywne. Dziś wstępnie omówię umiejętności aktywne, które z uwagi na sposób działania można podzielić na 3 grupy.

Są to:
  • umiejętności  dające Mnichowi ducha walki, animusz (ang. Spirit generator)
  • umiejętności wykorzystujące Spirit (Spirit spender)
  • mantry (Mantras) dające długotrwały dopał Mnichowi i jego przyjaciołom
Twórcy dla ułatwienia wszystkie ikony umiejętności dających Spirit pokolorowali na niebiesko a umiejętności zużywające Spirit na złoto.

Wyjątkiem są wspomniane Mantry - ikona każdej z nich ma inny kolor.




niedziela, 11 września 2011

Zatrzymaj się na chwilę i posłuchaj...



Witaj,
nazywam się Valkemen. Stworzyłem tego bloga, aby z innymi graczami móc dzielić się spostrzeżeniami o  Diablo 3. Spróbuję przestawić tę grę z perspektywy postaci Mnicha.

Wielkimi krokami zbliża się premiera trzeciej części sagi Diablo. Przed nami kilka miesięcy oczekiwania, warto jednak ten czas przeznaczyć na wstępne analizy tego, co nas może spotkać w świecie Sanktuarium wymyślonym przez producenta, firmę Blizzard.

Zaczynamy! :)