poniedziałek, 12 września 2011

Umiejętności Mnicha cz. 1

Niedawno ruszyły pierwsze testy gry. Z uwagi na to, że nie ma jeszcze oficjalnego spolszczenia Diablo 3, będę posługiwał się nazwami umiejętności z angielskiej wersji testowej dla rodzin i przyjaciół (ang. beta F&F), ale postaram się je opisać w zrozumiały sposób po polsku. Nie będą to dosłowne tłumaczenia, gdyż wartości liczbowe wciąż mogą się zmienić do czasu wydania gry, poza tym część statystyk zmienia się wraz z rozwojem Mnicha.

Umiejętności aktywne Mnicha
W skrócie umiejętności Mnicha podzielono na aktywne i pasywne. Dziś wstępnie omówię umiejętności aktywne, które z uwagi na sposób działania można podzielić na 3 grupy.

Są to:
  • umiejętności  dające Mnichowi ducha walki, animusz (ang. Spirit generator)
  • umiejętności wykorzystujące Spirit (Spirit spender)
  • mantry (Mantras) dające długotrwały dopał Mnichowi i jego przyjaciołom
Twórcy dla ułatwienia wszystkie ikony umiejętności dających Spirit pokolorowali na niebiesko a umiejętności zużywające Spirit na złoto.

Wyjątkiem są wspomniane Mantry - ikona każdej z nich ma inny kolor.






Blinding Flash (od 1. poziomu)
Oślepiający wszystkich wrogów błysk światła. Oślepieni nie zaatakują przez krótki czas lub dopóki sami nie zostaną zaatakowani.


Fists of Thunder (1)
Seria błyskawicznych uderzeń. Każdy cios ma szansę przerwać atak wroga.
Mantra of Evasion (2)
Wypowiedzenie formuły przez pewien czas daje  Mnichowi i jego przyjaciołom szansę na uniknięcie ataków.

Lashing Tail Kick (3)
Zabójcze kopnięcie z półobrotu odrzucające wrogów. Chuck Norris? :)
Deadly Reach (4)
Tworzy linię czystej mocy na krótkim dystansie, która zadaje obrażenia.
Breath of Heaven (5)
Podmuch energii, która leczy Mnicha i jego przyjaciół.



Dashing Strike (6)
Pośpieszne dobiegnięcie do wroga lub wskazanego Mnichowi miejsca, a następnie wykonanie ciosu.
Lethal Decoy (7)
Iluzja czystej energii, która przyciąga uwagę wrogów i po pewnym czasie eksploduje zadając dookoła wrogom obrażenia.

Crippling Wave (8)
Seria dużych, zamaszystych ataków, które Mnich zadaje wrogom na wprost siebie. Atak spowalnia ruch wrogów.


Mantra of Retribution (9)
Wypowiedzenie formuły przez pewien czas umożliwia  Mnichowi i jego przyjaciołom oddanie wrogom części otrzymanych z bliska obrażeń.


Inner Sanctuary (11)
Tworzy ochronny okrąg na ziemi, przez który wrogowie nie mogą przejść.
Exploding Palm (12)
Trzy ataki, z których ostatni powoduje krwawienie celu. Jeśli cel w tym czasie zginie to wybucha, zadając innym wrogom obrażenia równe części punktów swojego życia.
Mantra of Healing (14)
Wypowiedzenie formuły przez pewien czas umożliwia Mnichowi i jego przyjaciołom na większą regenerację punktów życia.
Tempest Rush (16)
Walka w biegu przez grupę wrogów, powodująca ich odepchnięcie i spowolnienie ruchu.
Sweeping Wind (17)
Co trzecie uderzenie zadane wrogowi tworzy wokoło Mnicha wir powietrza, który też zadaje obrażenia. Mnich może trzykrotnie wzmocnić siłę obrażeń wiru.
Serenity (18)
Tarcza, która chroni Mnicha, przejmując całość obrażeń i dając pełną odporność przeciw wszystkim efektom osłabiającym kontrolę nad Mnichem.
Way of the Hundred Fists (21)
Seria szybkich ciosów pięściami.


Mantra of Conviction (22)
Wypowiedzenie formuły przez pewien czas powoduje zadawanie wszystkim wrogom większych obrażeń.
Seven Sided Strike (24)
Szybkie siedmiokrotne uderzenie blisko stojących wrogów.
Mystic Ally (27)
Przywołuje sojusznika jednego z żywiołów, który atakuje i  angażuje w walce wrogów.
Wave of Light (29)
Skupia siłę światła na wprost Mnicha, aby smagać mocno wrogów oraz razić słabiej światłem  także stojących w linii.


Już niedługo przejrzymy 13 umiejętności pasywnych. Zabawa dopiero się rozkręca! :)

1 komentarz: