Autorem dzisiejszego tematu jest kilku kolesi, którzy nie spali (tak jak ja) na lekcjach matematyki i to oni zainspirowali mnie do napisania dzisiejszego tekstu - właściwie to tylko przeliczyłem przykład Mnicha, co było i tak nie lada wyzwaniem! ;)
Do dzisiejszego dnia sądziłem, że Mnich powinien mieć jeszcze więcej umiejętności, ponieważ ze wszystkich 5 klas, święty wojownik ma najmniejszą ilość umiejętności aktywnych i pasywnych. Mimo to gra pozwala na stworzenie 308 miliardów różnych kombinacji umiejętności Mnicha. Piekielnie dużo. :)
Mnich ma 308 miliardów różnych kombinacji umiejętności |
Zobaczcie, jak to zostało policzone.
Umiejętności pasywne
Mnich ma 14 umiejętności pasywnych i może wybrać każdą z 3 tylko raz, co pozwala mu na stworzenie 364 kombinacji.
Umiejętności aktywne
Po pierwsze trzeba policzyć umiejętności runiczne oddzielnie, ponieważ nie można mieć każdej umiejętności więcej niż raz. Do obliczenia bierze się tylko wersje ulepszone umiejętności. Bez sensu byłoby liczenie umiejętności podstawowych, które zawsze są słabsze od runicznych.
Jest to 56 = 15625.
Tryb wolny (Elective Mode)
Teraz policzyć trzeba umiejętności aktywne tak samo, jak umiejętności pasywne. Czyli z 21 umiejętności wybrać 6. Daje to razem możliwości 54264.
Tryb podstawowy (Standard Mode)
W trybie podstawowym, gdy wybór umiejętności jest ograniczony, można wybrać tylko po jednej umiejętności do 6 okienek. Wówczas ilość możliwych kombinacji będzie znacznie mniejsza - a liczy się to tak:
Primary * Secondary * Defensive * Techniques * Focus * Mantras
4 * 3 * 4 * 3 * 3 * 4 = 1728
Całkowita liczba kombinacji umiejętności
kombinacje umiejętności aktywnych * umiejętności runiczne * kombinacje umiejętności pasywnych
364*15625*54264 = 308.626.500.000
W trybie podstawowym to prawie 10 miliardów, a dokładnie licząc 9.828.000.000.
Szukanie dziury w całym
Powyższy sposób liczenia uwzględnia to, że Mnich może wybrać sobie na przykład 4 mantry. Oczywiście nie może użyć ich w jednym momencie, ale obliczenia te służą pokazaniu, ile różnych kombinacji można stworzyć z umiejętności Mnicha.
Jeśli ktoś nadal uważa, że gra Mnichem może być nudna, to zawsze może przerzucić się na grę Czarownikiem, który ma prawie 1260 miliardów (słownie: tysiąc dwieście sześćdziesiąt miliardów) kombinacji.
Jeśli jednak zamierzacie grać Mnichem, znajdźcie mi ten jeden - najlepszy build na tryb Inferno!
Oczywiście kombinacji skilli jest dużo, dużo, dużo mniej. No bo kto weźmie 4x Spirit Generatory, albo żadnego Spirit Generatora (w sumie taki build mógłby istnieć), albo chociaż po 2 lub 3 mantry.
OdpowiedzUsuńNie zmienia to faktu, iż kombinacji będzie całe mnóstwo i na prawdę ciężko będzie znaleźć dwóch identycznych Mnichów. A z tego co pisał Bliizzard, na jednej grupie elitarnych potworów build może być doskonały, a kilka kroków dalej grupka na której ten build to po prostu dupa. W tym momencie męczyć się, czy stracić Nephalem Valor :P
Pozdrawiam
a tu Mnich tank : http://eu.battle.net/d3/pl/calculator/monk#baYdfh!XdW!ZZacZa
OdpowiedzUsuńrotacja jest prosta:
Uzywamy Dashing strike
nastepnie 3x deadly reach ,poniewaz za 3 udezeniem wzrasta na dodge
nastepnie udezamy 1x fists of thunder
i od nowa :D
reszta skill przydatna na specjalne okazje :D
a myślałeś o rotacji 2x Lightning Flash + Keen Eye; poza tym Self Reflection zamieniłbym na Searing Light;
UsuńWitam
OdpowiedzUsuńWszystko ładnie pięknie ale jak na moje to ten sposób liczenia nie wyklucza powtórzeń, powinna być użyta kombinacja bez powtórzeń ;)
Aktualnie build skilli A,B,C,D,E jest liczony osobno od builda B C D E A, gdzie jak widać zostały wybrane te same skille ;)
Pozdrawiam :D
czy mozesz podac swoj sposob liczenia?
UsuńPytanie laika. Czy pod prawym przyciskiem myszy mozna ustawic dowolna umiejetnosc? i analogicznie pod lewym lub klaiwszami 1-4?
OdpowiedzUsuńhttp://eu.battle.net/d3/pl/calculator/monk#bZgVTk!gVX!cbacaa
OdpowiedzUsuńTutaj taki build pod dmg...
Co prawda to byłaby taktyka wleć we wrogów chlaśnij im gigantyczne dmg,spokój ducha na leczenie,ucieczka i tak dalej.
Myślę że tą taktyką trzeba by było mieć itemki pod zręcznośc i witalność.
Jeśli chodzi o przejęcie inicjatywy to dlatego dałem że jak mamy np 400 zręczności to nam daje +400 pancerza.
Nie daje to wiele ale biorąc pod uwagę że taki rzeźnik na inferno rozwali nas prawdopodobnie po około 2/3 ciosach to to się baaardzo przyda :D
I najważniejsze:
TEN BUILD NA BOSSACH ZAWIEDZIE I PADNIE PO PARU STRZAŁACH!!!
JEST GŁÓWNIE POD POTWORKI LUB PVP!