W przedostatnim patchu zmieniono kolor ikonek (niebieski na żółty) dwóch umiejętności obszarowych (AoE). Ta zmiana oznacza, że Exploding Palm i Sweeping Wind zamiast generować Spirit, teraz wykorzystują zasoby Mnicha.
Exploding Palm
Jedna z moich ulubionych umiejętności w PvE - wiele razy opisywana na blogu - kosztuje teraz 40 Spirit. Nie jest to mało, ale obrażenia zadawane od krwawienia przez 3 sekundy wzrosły z 150% do 220%.
Całe szczęście, że największy atut tej umiejętności nie został zmieniony. Cel, który w momencie śmierci krwawi, nadal wybucha z siłą 30% maksymalnych punktów życia. W grze solo trudno ocenić siłę tego bonusu, ale gdy Mnich znajdzie się w 4-osobowej drużynie, to potwory także będą miały więcej życia, a więc siła wybuchu wzrośnie 4-krotnie.
Warto dodać, że w obecnym beta patch 15, prędkość broni nie wpływa już na wielkość obrażeń efektu krwawienia.
Wszystkie znane do tej pory animacje wersji runicznych Exploding Palm znajdziecie w tym artykule.
Aktualizacja 08.04:
Zauważyłem, że zmieniono opis Creeping Demise. Wcześniejsza wersja pozwalała nałożyć efekt krwawienia na więcej niż jeden cel. Teraz opis mówi o spowolnieniu celu o 80%.
Czarny koń PvP
Essense Burn, jest to jedyna odmiana Exploding Palm, która podczas wybuchu uwzględnia obrażenia broni, a nie ilość punktów życia wrogów. Obrażenia z fizycznych zamieniają się w ogniowe.
Moim zdaniem to może być czarny koń wśród umiejętności Mnicha na arenach. Dlaczego?
W zeszłym tygodniu Blizzard wyjaśnił, że ataki zadające obrażenia przez pewien czas (Damage over Time, DoT) dodają się. Oznaczać to może, że po użyciu 3 razy pod rząd Essence Burn, w ciągu 5 sekund używając 120 Spirit Mnich zada obrażenia broni równe 750%. Kolejne ataki nie będą kasowały poprzednich!
Aktualizacja 06.04: Do innych wniosków doszli beta-testerzy, którzy sprawdzali na przykładach umiejętności Szamana, że DoT'y nie dodają się w sytuacji, gdy ich źródłem jest jedna umiejętność tego samego gracza. Czy ta sama zasada dotyczy umiejętności Mnicha? Postaram się to sprawdzić.
Do listy pokazującej wydajność kilku umiejętności (czyli, ile obrażeń zada Mnich, wydając 1 punkt Spirit) dopisuję Essence Burn, które od razu wskakuje na drugie miejsce:
- Spinning Flame Kick 1 Spirit = 8% obrażeń
- Essence Burn 1 Spirit = 6,25% obrażeń
- Empowered Wave 1 Spirit = 5% obrażeń
- Pillar of the Ancients 1 Spirit = 4,8% obrażeń
Sweeping Wind
Wydaje mi się, że zmiana sposobu działania tej umiejętności wyjdzie Mnichom na dobre. W poprzedniej wersji Sweeping Wind było zbyt słabe, jak na podstawowy atak. Mnich musiał co 5 sekund użyć umiejętności, aby utrzymać 3 bonusy wiru.
Teraz może błyszczeć w walkach z hordami demonów. Jeśli w ciągu kilku sekund trafi wroga, automatycznie przedłuża czas działania zabójczego wiru.
Poniżej opublikowane w zeszłym roku animacje Sweeping Wind.
Ciekawostka matematyczna ;)
Jeśli z 6 umiejętności generujących Spirit, Mnich stracił 2 i zostały mu tylko 4, to może warto zmienić opis Combination Strike? ;)
Było 6, jest 4. Czas na zmianę :) |
Essence Burn zadaje 250%dmg/s przez 3s , czyli 750% w sumie plus aoe po wybuchu . Jeżeli właśnie tak działa ta umiejętność i DoTy się na siebie nakładają to :
OdpowiedzUsuńw pvp mnich użyje serenity , MoC Overwave i x razy EB (zależy czy mamy Exalted Soul czy nie) i zada kilka tysięcy %dmg :) Oczywiście dużo zależy od odporności na ogień ... Polecam /watch?v=aciWNnNdAWY od 8:45 , daje dużo do myślenia . 30%hp moba to bardzo dużo na wysokim poziomie lub w grupie jak wspomniałeś :)
Sweeping Wind , 6s na dobiegnięcie do nowej grupy mobów i trafienie krytyka ... trochę mało , zobaczymy jak się sprawdza , może być dość silne jak będziemy mobilni . Poza tym , trochę za duży koszt tej umiejętności jak dla mnie , wolę jakiś tani dd .
ncd
Czy Blinding Flasch ma jakikolwiek w wpływ na opponentów w pvp? Przypuszczam, że raczej nie uciszy przeciwnika w sposób jaki robi to z hołotą z pve ale może liczy się debuff z szansą na spudłowanie która odnosi się do elitarnych z pve. Jeśli ktoś ma konkretną wiedzę na ten temat proszę o info.
OdpowiedzUsuń