Wśród nazw umiejętności Mnicha jest sporo nawiązań do światła, słońca, wiatru, błyskawic i generalnie - nieba albo niebios.
Tak jak w Diablo 2, różne typy ataków będą ułatwiać walkę z potworami, mającymi zwiększone odporności (resistances) na niektóre szkoły magii. Gracze będą przez to zadawać mniejsze obrażenia, jednak Blizzard potwierdził w mijającym tygodniu, że nie będzie potworów całkowicie odpornych - niewrażliwych (immune) na żywioły.
Całe szczęście, potwór odporny na ataki fizyczne i któryś z żywiołów, to już tylko zły sen Mnicha (foto z D2:LoD, źr. Internet) |
To dobra wiadomość, bo nie spełni się koszmar Mnicha, czyli potwór niewrażliwy na ataki fizyczne, błyskawice (Lightning), ogień (Fire) lub święte obrażenia (Holy)!
Poniżej lista 20 umiejętności Mnicha opisująca 3 dostępne dla niego szkoły magii.
Obrażenia od błyskawic
- Bounding Light - runiczne Fists of Thunder - szybki atak, a na dodatek, co trzeci cios przeskakuje na innych wrogów; zdarza się, że podczas walki elektryczny ług przeskakuje nieoczekiwanie na beczkę, z której wyskakuje dodatkowy szkielet, gdy Mnich ma tylko kilka punktów życia...
- Static Charge - runiczne Fists of Thunder - jeśli ataki obszarowe (AoE) aktywują ładunek elektryczny na celach, to umiejętność jest mocna i być może będzie powodować reakcję łańcuchową
- Thunderclap - runiczne Fists of Thunder - widzę same plusy, AoE i teleport przy ataku
- Scattered Blows - runiczne Deadly Reach - umiejętność trochę podobna do poprzedniej, trudno coś wiecej o tym napisać bez wypróbowania
- Cyclone - runiczne Sweeping Wind - najmocniejsza wersja tej umiejętności, chociaż duży potencjał ogranicza szansa na uderzenie krytyczne
Obrażenia od ognia
- Vulture Claw Kick - runiczne Lashing Tail Kick - atak obszarowy, który odpycha - to zalety umiejętności dostępnej od 7. poziomu
- Spinning Flame Kick - runiczne Lashing Tail Kick - jedna z ciekawszych umiejętności o dalekim zasięgu Mnicha, same plusy - nieduży koszt Spirit i możliwość przechodzenia przez wszystkie napotkane cele
- Essence Burn - runiczne Exploding Palm -
750250% obrażeń i fakt, że obrażeniazadawane przez pewien czas (DoT) dodają się czyni tę wersję(wykluczono błędy w grze) obszarowe po wybuchu mogą podpalać inne cele, czyni Exploding Palm jedną z ciekawszych umiejętności obszarowych Mnicha - Sunburst - runiczne Cyclone Strike -ciekawa umiejętność, bo zamiast przyciągać do Mnicha cele będą w zasięgu, odstrasza je i prawdopodobnie eksploduje; opis jest niejasny (fire w opisie napisano małą literą, zwykle pisze się wielką), ale chyba zadaje obrażenia od ognia
- Backlash - runiczna Mantra of Evasion - niestety nie wiadomo, jaką szansę na eksplozję ognia, ma ta mantra (we wcześniejszych patchach było to 100%), fajne dla Mnichów z dużą szansą na unik
- Fire Storm - runiczne Sweeping Wind - większy zasięg niż inne wersje; nie jest zależne od szansy na uderzenie krytyczne, jak Cyclone; trudno coś więcej bez testów powiedzieć
- Fire Ally - runiczne Mystic Ally - tak jak Water Ally zadaje 3 razy większe obrażenia, ta wersja nie spowalnia wroga, ale zadaje obrażenia na wprost wszystkim - zasięg ognistego kopniaka, póki co jest nieznany
Obrażenia od świętości
- Faith in the Light - runiczne Blinding Flash - jedyna ofensywna odmiana tej umiejętności, 30% obrażeń to dużo, ale dopóki przedmioty nie zwiększą czasu działania tego bonusu to 3-sekundowy czas działania jest tylko teoretycznie dobry
- Circle of Scorn - runiczne Breath of Heaven - dwa minusy: 12-metrowy zasięg (w Diablo 3 jestto bardzo mała odległość) oraz czas odnawiania 15 sekund; umiejętność dobra, ale tylko do 21. poziomu Mnicha, gdy dostępna jest następna wersja Breath of Heaven
- Wave of Light - wszystkie warianty umiejętności, której zalety na wysokim poziomie trudności to prawdziwa zagadka; chociaż duży koszt może zniechęcać do używania, umiejętność ma sporo zalet;
- Fists of Fury - runiczne Way of the Hundred Fists - tylko część dodatkowych obrażeń jest świętych
- Reap What Is Sown - runiczne Serenity, o którym mówił Wyatt Cheng - w czasie trwania umiejętności Mnich akumuluje część obrażeń, które trafiły go i eksploduje na odległość 20 jardów - to może być mocne jeśli te obrażenia nie będą dzielone na wszystkich wrogów; to mocna broń AoE oraz w PvP
- Fulminating Onslaught - runiczne Seven-Sided Strike - najmocniejsza odmiana w wersji AoE, a tu link do filmu
- Retaliation - runiczna Mantra of Retribution - każda wersja tej mantry zadaje obrażenia od świętości, ale Retaliation nie tylko zwiększa jej siłę o 50%, ale także odbija ataki z większej odległości, zapewne odbija strzały; czy czary - tego nie wiadomo
- Submission - runiczna Mantra of Conviction - lubię tę umiejętność w połączeniu z Resolve, gdy zadaje wrogom obrażenia równocześnie zmniejszając siłę ich ciosów lub czarów
Holy Fire- runiczne Inquisitor - umiejętność, o której niewiele wiadomo, bo pojawiła się dopiero w ostatnim patchu. Atak obszarowy w formie płonącej ziemi; brak czasu odnawiania (cooldown) rekompensuje dość duży koszt użyciaPrima Aprilis :)
Mnich nie ma żadnej umiejętności, która zadaje trujące obrażenia (Poison) lub obrażenia od mocy tajemnej (Arcane). Mocną stroną świętego wojownika są obrażenia od świętości.
Ah niestety nie zgodzę się z jedną rzeczą.
OdpowiedzUsuń"Reap What Is Sown - runiczne Serenity, o którym mówił Wyatt Cheng - w czasie trwania umiejętności Mnich akumuluje część obrażeń, które trafiły go i eksploduje na odległość 20 jardów - to może być mocne jeśli te obrażenia nie będą dzielone na wszystkich wrogów; to mocna broń AoE oraz w PvP "
Moim zdaniem to słowo runiczne nie przydatne na PvP. Gdybym walczył na arenie z mnichem w momencie gdy użyje tej umiejętności zwyczajnie przestałbym go bić.
Pozdrawiam
Zobacz film z Serenity i powiedz mi, czy w chaosie walki zawsze zobaczysz animację tej umiejętności? D3 to nie WoW, gdzie addon wyświetli info, o tym jakiego skilla użył przeciwnik.
UsuńAnimację być może nie, ale Monk całkowicie zmienia kolor na złoty, raczej ciężko tego nie zauważyć. Uważam, że w sytuacjach 1v1 inne efekty runiczne są przydatniejsze.
UsuńPozdrawiam
W 1v1 to na pewno.
UsuńGdzieś kiedyś wyczytałem, że arcane resistance zawiera w sobie również holy resistance może u mobków będzie podobnie. Jeśli chodzi o złoty kolor to używając barwników pomaluje się mnicha na złoto tak, że nie będzie widać czy jest na bańce czy nie:)
OdpowiedzUsuń