niedziela, 1 kwietnia 2012

Różne szkoły magii Mnicha, czyli na gorąco, z prądem i po pacierzu

Niemal wszystkie fansite'y przepisują dziś primaaprilisowe żarty Blizzarda, a w Szaolin tylko ciężka praca i nauka Was czeka. :)

Wśród nazw umiejętności Mnicha jest sporo nawiązań do światła, słońca, wiatru, błyskawic i generalnie - nieba albo niebios.

Tak jak w Diablo 2, różne typy ataków będą ułatwiać walkę z potworami, mającymi zwiększone odporności (resistances) na niektóre szkoły magii. Gracze będą przez to zadawać mniejsze obrażenia, jednak Blizzard potwierdził w mijającym tygodniu, że nie będzie potworów całkowicie odpornych -  niewrażliwych (immune) na żywioły.

Całe szczęście, potwór odporny na ataki fizyczne
i któryś z żywiołów, to już tylko zły sen Mnicha
(foto z D2:LoD, źr. Internet)

To dobra wiadomość, bo nie spełni się koszmar Mnicha, czyli potwór niewrażliwy na ataki fizyczne, błyskawice (Lightning), ogień (Fire) lub święte obrażenia (Holy)!

Poniżej lista 20 umiejętności Mnicha opisująca 3 dostępne dla niego szkoły magii.




Obrażenia od błyskawic
  • Bounding Light - runiczne Fists of Thunder - szybki atak, a na dodatek, co trzeci cios przeskakuje na innych wrogów; zdarza się, że podczas walki elektryczny ług przeskakuje nieoczekiwanie na beczkę, z której wyskakuje dodatkowy szkielet, gdy Mnich ma tylko kilka punktów życia...
  • Static Charge - runiczne Fists of Thunder - jeśli ataki obszarowe (AoE) aktywują ładunek elektryczny na celach, to umiejętność jest mocna i być może będzie powodować reakcję łańcuchową
  • Thunderclap - runiczne Fists of Thunder - widzę same plusy, AoE i teleport przy ataku
  • Scattered Blows - runiczne Deadly Reach - umiejętność trochę podobna do poprzedniej, trudno coś wiecej o tym napisać bez wypróbowania
  • Cyclone - runiczne Sweeping Wind - najmocniejsza wersja tej umiejętności, chociaż duży potencjał ogranicza szansa na uderzenie krytyczne

Obrażenia od ognia
  • Vulture Claw Kick - runiczne Lashing Tail Kick - atak obszarowy, który odpycha - to zalety umiejętności dostępnej od 7. poziomu
  • Spinning Flame Kick - runiczne Lashing Tail Kick - jedna z ciekawszych umiejętności o dalekim zasięgu Mnicha, same plusy - nieduży koszt Spirit i możliwość przechodzenia przez wszystkie napotkane cele
  • Essence Burn - runiczne Exploding Palm - 750 250% obrażeń i fakt, że obrażenia zadawane przez pewien czas (DoT) dodają się czyni tę wersję (wykluczono błędy w grze)  obszarowe po wybuchu mogą podpalać inne cele, czyni Exploding Palm jedną z ciekawszych umiejętności obszarowych Mnicha
  • Sunburst - runiczne Cyclone Strike -ciekawa umiejętność, bo zamiast przyciągać do Mnicha cele będą w zasięgu, odstrasza je i prawdopodobnie eksploduje; opis jest niejasny (fire w opisie napisano małą literą, zwykle pisze się wielką), ale chyba zadaje obrażenia od ognia
  • Backlash - runiczna Mantra of Evasion - niestety nie wiadomo, jaką szansę na eksplozję ognia, ma ta mantra (we wcześniejszych patchach było to 100%), fajne dla Mnichów z dużą szansą na unik
  • Fire Storm - runiczne Sweeping Wind - większy zasięg niż inne wersje; nie jest zależne od szansy na uderzenie krytyczne, jak Cyclone; trudno coś więcej bez testów powiedzieć
  • Fire Ally - runiczne Mystic Ally - tak jak Water Ally zadaje 3 razy większe obrażenia, ta wersja nie spowalnia wroga, ale zadaje obrażenia na wprost wszystkim - zasięg ognistego kopniaka, póki co jest nieznany

Obrażenia od świętości
  • Faith in the Light - runiczne Blinding Flash - jedyna ofensywna odmiana tej umiejętności, 30% obrażeń to dużo, ale dopóki przedmioty nie zwiększą czasu działania tego bonusu to 3-sekundowy czas działania jest tylko teoretycznie dobry
  • Circle of Scorn - runiczne Breath of Heaven - dwa minusy: 12-metrowy zasięg (w Diablo 3 jestto  bardzo mała odległość) oraz czas odnawiania 15 sekund; umiejętność dobra, ale tylko do 21. poziomu Mnicha, gdy dostępna jest następna wersja Breath of Heaven
  • Wave of Light - wszystkie warianty umiejętności, której zalety na wysokim poziomie trudności to prawdziwa zagadka; chociaż duży koszt może zniechęcać do używania, umiejętność ma sporo zalet;
  • Fists of Fury - runiczne Way of the Hundred Fists - tylko część dodatkowych obrażeń jest świętych
  • Reap What Is Sown - runiczne Serenity, o którym mówił Wyatt Cheng - w czasie trwania umiejętności Mnich akumuluje część obrażeń, które trafiły go i eksploduje na odległość 20 jardów - to może być mocne jeśli te obrażenia nie będą dzielone na wszystkich wrogów; to mocna broń AoE oraz w PvP
  • Fulminating Onslaught  - runiczne Seven-Sided Strike - najmocniejsza odmiana w wersji AoE, a tu link do filmu
  • Retaliation - runiczna Mantra of Retribution - każda wersja tej mantry zadaje obrażenia od świętości, ale Retaliation nie tylko zwiększa jej siłę o 50%, ale także odbija ataki z większej odległości, zapewne odbija strzały; czy czary - tego nie wiadomo
  • Submission - runiczna Mantra of Conviction - lubię tę umiejętność w połączeniu z Resolve, gdy zadaje wrogom obrażenia równocześnie zmniejszając siłę ich ciosów lub czarów
  • Holy Fire - runiczne Inquisitor - umiejętność, o której niewiele wiadomo, bo pojawiła się dopiero w ostatnim patchu. Atak obszarowy w formie płonącej ziemi; brak czasu odnawiania (cooldown) rekompensuje dość duży koszt użycia  Prima Aprilis :)

Mnich nie ma żadnej umiejętności, która zadaje trujące obrażenia (Poison) lub obrażenia od mocy tajemnej (Arcane). Mocną stroną świętego wojownika są obrażenia od świętości.

5 komentarzy:

  1. Ah niestety nie zgodzę się z jedną rzeczą.
    "Reap What Is Sown - runiczne Serenity, o którym mówił Wyatt Cheng - w czasie trwania umiejętności Mnich akumuluje część obrażeń, które trafiły go i eksploduje na odległość 20 jardów - to może być mocne jeśli te obrażenia nie będą dzielone na wszystkich wrogów; to mocna broń AoE oraz w PvP "
    Moim zdaniem to słowo runiczne nie przydatne na PvP. Gdybym walczył na arenie z mnichem w momencie gdy użyje tej umiejętności zwyczajnie przestałbym go bić.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz film z Serenity i powiedz mi, czy w chaosie walki zawsze zobaczysz animację tej umiejętności? D3 to nie WoW, gdzie addon wyświetli info, o tym jakiego skilla użył przeciwnik.

      Usuń
    2. Animację być może nie, ale Monk całkowicie zmienia kolor na złoty, raczej ciężko tego nie zauważyć. Uważam, że w sytuacjach 1v1 inne efekty runiczne są przydatniejsze.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że arcane resistance zawiera w sobie również holy resistance może u mobków będzie podobnie. Jeśli chodzi o złoty kolor to używając barwników pomaluje się mnicha na złoto tak, że nie będzie widać czy jest na bańce czy nie:)

    OdpowiedzUsuń