sobota, 24 marca 2012

Ataki Mnicha na odległość

Po napisaniu tekstu o Hand of Ytar i wypróbowaniu w grze umiejętności Wave of Light, uświadomiłem sobie, że warto podsumować ataki, które trafiają wrogów oddalonych od Mnicha dalej niż zasięg jego naręcznych ostrzy lub daibo.

Przegląd proponuję zacząć od umiejętności z najmniejszym zasięgiem i dalej przyjrzeć się tym, które atakują aż na skraju ekranu monitora.



Tsunami, czyli runiczne Crippling Wave, które w trzecim ataku trafia wszystkich wrogów w zasięgu 17 metrów. Niby zasięg nieduży, ale Tsunami daje poza tym 2 mocne bonusy i nie kosztuje Spirit.

Zwykły atak Crippling Wave
Plusy:
+ Atak obszarowy (AoE)
+ Generuje Spirit
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)
+ Dodatkowe bonusy spowolnienia ataku i ruchu

Minusy:
- Zasięg działania tylko 17 m
- Dość wolny atak
- Większy zasięg tylko co trzeci cios


Piercing Trident, czyli runiczne Deadly Reach, które w trzecim ataku ma zasięg 25 metrów.

Piercing Trident
Plusy:
+ Atak obszarowy (AoE)
+ Generuje Spirit
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)


Minusy:
- Większy zasięg tylko co trzeci cios
- Dość wolny atak


Hand of Ytar, czyli runiczne Lashing Tail Kick, które wygląda jak kolumna zimna, uderzająca z góry w cel i spowalniająca jego poruszanie.

Hand of Ytar


Plusy:
+ Daleki zasięg - aż do krawędzi ekranu

+ Brak czasu odnowienia (cooldown)
+ Spowalnia cel, więc można łatwo gonić lub uciekać przed wrogiem

Minusy:
- Działa tylko na pojedynczy cel
- Dostępne dopiero od 52. poziomu postaci
- Są głosy przypuszczenia, że ta umiejętność nie zadaje obrażeń, tylko spowalnia...



Pillar of the Ancients, czyli runiczne Wave of Light, które uderza za 240% obrażeń broni, a po 2 sekundach drugie tyle. Razem 480%. Sporo, ale przy dużym koszcie 100 Spirit.

Animacja Pillar of the Ancients może się różnić od Wave of Light, ale przypuszczam, że zasada działania pozostanie podobna.

Dla porównania, Empowered Wave, czyli inna odmiana Wave of Light kosztuje 60 Spirit i zadaje 150% + 150% obrażeń. To jest bardziej wydajne.

Zwróćcie jednak uwagę, że w ciągu dwóch sekund pomiędzy kolejnymi uderzeniami Pillar of the Ancients jest czas na użycie ciosu generującego Spirit, co z pewnością wpływa także na efektywność. Dokładnie będzie to można przetestować i porównać, gdy obie umiejętności runiczne będą już dostępne.


Dwa uderzenia Wave of Light. Pierwszy, gdzie dzwon, drugi w linii

Plusy:
+ Daleki zasięg - aż do skraju ekranu
+ Atak obszarowy (AoE) na wprost Mnicha
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)
+ Odrzuca cele, co przy dużej liczbie wrogów jest przydatne
+ Obrażenia od świętości mogą być zależnie od odporności (immunity) wrogów plusem lub minusem, ale miejmy nadzieję, że demonów odpornych na Holy Dmg dużo nie będzie

Minusy:
- Dostępne dopiero od 57. poziomu postaci
- Wysoki koszt, aż 100 Spirit


Jeśli ktoś do tej pory myślał, że Pillar of the Ancients bije najmocniej, to spójrzcie na ostatnią umiejętność w tym zestawieniu.

Spinning Flame Kick, czyli runiczne Lashing Tail Kick, które wygląda jak szybko poruszający się wir ognia, przechodzący  przez kolejne cele, aż do momentu opuszczenia ekranu.




Plusy:
+ Daleki zasięg - aż do skraju ekranu
+ Przeszywa cele i uderza w kolejne za nimi
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)
+ Niski koszt, tylko 30 Spirit


Minusy:
- Obrażenia od ognia mogą utrudniać walkę z potworami odpornymi na tę szkołę magii

Ciekawostka

Widzicie to co ja?  

Spinning Flame Kick kosztuje tylko 30 Spirit a bije za 240%. Jeśli porównamy wydajność trzech ostatnich umiejętności to otrzymamy następujące wyniki:

  • Spinning Flame Kick 1 Spirit = 8% obrażeń
  • Empowered Wave 1 Spirit = 5% obrażeń
  • Pillar of the Ancients 1 Spirit = 4,8% obrażeń

To tylko czysta matematyka, ale warto o tym pamiętać, nim zacznie się walka.

2 komentarze:

  1. Wspomniałbym tutaj jeszcze o Sudden Assault które jako że teleportuje do celu również można by uznać za atak z nieograniczonym zasięgiem a jego przelicznik to 1 Spirit = 20.14% obrażeń!:D. No ale tutaj dużym minusem jest 30 sekundowy cooldown. Mimo tego jest najmocniejszym szturchańcem z całego arsenału mnicha:D poza tym jeśli liczy się to tak jak mi się wydaje to poprzedzając aktywacje Sudden Assault włączyć Owerave wtedy moc wzrośnie do 1500% Dmg(?). Jest jeszcze kilka sposobów na wzmocnienie tej umiejętności - a wydaje mi się, że warto, gdyż każde 10 procentowe wzmocnienie z bazowego 1007% daje + 100.7% obrażeń broni:). Grzebałem troche w kalkulatorze i wyszło mi max + 81 - 89% czyli dla SA ok 1900% obrażeń bez rezygnacji z leczenia i kilku niezbędnych um. defensywnych(z myślą o pvp). Poza tym animacje SSS mógłbym oglądać godzinami;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że Sudden Assault lepiej pasuje do roli skracania dystansu. http://szaolin.blogspot.com/2012/03/jak-dogonic-wroga.html

      Nie zawsze Mnich chce zmienić pozycję atakując.

      Usuń