Wg twórców gry Diablo 3 szybkość i mobilność to kluczowe cechy charakteryzujące Mnicha. Jak więc dogonić wroga, który ucieka?
Mnich sam może przyśpieszyć, ale może też spowolnić uciekającego. Jest na to kilkanaście sposobów, coś więcej niż Dashing Strike.
Aktualizacja 29.03: Bonus przyśpieszający bieganie to maksimum 25%. (źr.)
Proste sposoby
W beta patch 14, na 10 poziomie Mnich otrzymuje umiejętność pasywną Fleet Footed. Na początku gry to wystarcza. W ten sposób Mnich szybko przemierza korytarze i bezludne pustkowia.
Prostym sposobem jest też użycie w trzecim ataku Deadly Reach, które ma wówczas zasięg 25 metrów.
Jeszcze szybciej
Dobrym rozwiązaniem, dla Mnichów oczekujących zwiększenia własnej prędkości będzie też Blazing Fists, zwiększający przy uderzeniach krytycznych prędkość poruszania się nawet o 15%.
Można też użyć runicznej Mantry Uniku: Wind Through the Reeds, co pozwoli na przyśpieszenie o minimum 5%.
W tłumie
Wraz ze wzrostem trudności gry, Mnich coraz częściej będzie znajdować się w sytuacji, gdy wrogowie go będą otaczać a bardziej sprytni magowie lub łucznicy zaczną uciekać.
Sposobem na to idealnym będzie Tempest Rush i wszystkie 5 wariacji runicznych. Ale to nie jedyny sposób, aby rozbić zwarte szeregi wrogów. Równie dobrze Mnich może użyć Inner Sanctuary, które tych najbliższych wrogów odstraszy, robiąc wyłom w tłumie.
Szybki jak światło
Proszę bardzo - teleport do wroga za pomocą runicznego Sudden Assault lub Thunderclap. A jeśli przeciwników uciekających jest zbyt wielu to można ich przyciągnąć do Mnicha używając Cyclone Strike w jego najlepszej do tego formie - Implosion o zasięgu 34 metrów.
Spowolnić wroga
Jak wspomniałem Mnich może też spowolnić uciekającego wroga. Idealne do tego jest runiczne Tsunami o zasięgu 17 metrów lub Dishearten, które sięga nawet 20 metrów.
Aktualizacja 08.04:
Zauważyłem, że zmieniono opis Creeping Demise. Wcześniejsza wersja pozwalała nałożyć efekt krwawienia na więcej niż jeden cel. Teraz opis mówi o spowolnieniu celu o 80%.
Nie do zatrzymania
Wiele umiejętności Mnicha w swoich runicznych wariantach pomaga świętemu wojownikowi zbliżyć lub szybko oddalić się od wroga. Pamiętać też należy, że będą sytuacje, gdy Mnich sam będzie spowalniany, wówczas pomyślcie o Serenity lub runicznym Perseverance. Ta pierwsza umiejętność pozwoli na przerwanie spowolnienia, a druga skróci czas jego działania.
Ciekawostka z bety - Waller - Jailer
Jak podaje portal diablofans.com, na drodze Mnicha pojawią się też potwory, którzy potrafią tworzyć "ziemne mury" trudne do sforsowania.
Inna umiejętność pozwoli na unieruchomienie bohatera w pomarańczowym okręgu.
W ten sposób szybko dobiegliśmy do końca. :)
Z morderczych afiksów jest jeszcze vortex (przyciąga gracza do moba) ale to dla ranged oraz ilusionist (tworzy własne duplikaty). Biorąc pod uwagę że na inferno mogą być 4 mody (afiksy) naraz może być naprawdę ciężko.
OdpowiedzUsuńVortex - Jailer - zabójstwo dla klas walczących w dystansie :)
UsuńA zostaje jeszcze miejsce na 2 mody...
Usuń