poniedziałek, 20 lutego 2012

Nomen omen - beta patch 13

Okazało się, że źródło sobotnich plotek o zmianie systemu Kamieni Runicznych było bliskie prawdy. Jay Wilson opublikował obszerny materiał na temat zmian w systemie umiejętności - warto przeczytać.

Nomen omen

Blizzard opublikował beta patch 13. Pograłem na zmianę walcząc z potworami, nowym interfejsem użytkownika i własnymi myślami, z których większość zaczynała się od słowa "dlaczego". Zmiany gonią zmiany, im bliżej premiery Diablo 3, tym jest ich więcej. Czy nie powinno być ich coraz mniej?


Dzisiaj opiszę tylko kilka , wg mnie ciekawych, o których nie wspomniano na blogu Jay'a, albo w opisie beta patch nr 13. (link do oryginalnego opisu po angielsku i link do tłumaczenia na diablo3.net.pl).
Czat w D3 to pomyłka

Zastanawiam się dla kogo Blizzard tworzy tak niewygodne narzędzie komunikacji. Małe, wąskie okno, w którym widać tylko imiona graczy. Szkoda, że nie widać miniaturowej sylwetki, tak jak w Diablo 2.
Czat w Diablo 2, póki co jest lepszy...

Wszystkie informacje wyświetlone w jednym kolorze. Brak stempla czasu. Dlaczego nie wykorzystuje się sprawdzonych rozwiązań z World of Warcraft?

Po kilku minutach miałem dość wpatrywania się w okno rozmowy. Małe czcionki, brak możliwości skalowania wielkości. Oczy się szybko męczą.

Tym, co przechyliło czarę goryczy, był kanał o nazwie "Handel" (Trade), gdzie nie można wklejać linków do przedmiotów, chociaż na ekranie gry jest to możliwe (sic!). Albo to niefrasobliwość projektantów, albo celowe działanie, aby cały ruch i wymianę przedmiotów utrzymać tylko w Domu Aukcyjnym (RMAH).


Mapa czasami podpowiada

Albo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, albo to bug, albo od teraz na 3. poziomie katedry widać zejście do krypty Skeleton Kinga. Trochę za łatwo
Zejście do krypty Skeleton Kinga oznaczone jest na mapie złotym kółkiem

Walka z UI

UI (User Interface), czyli interfejs użytkownika w nowym patchu jest bardziej skomplikowany niż do tej pory. Mam wrażenie, że wielopoziomowe menu jest tak zaprojektowane, ponieważ twórcy Diablo 3 próbują na siłę stworzyć interfejs działający równocześnie na komputerach i konsolach. Tracą na tym gracze PC.

Wg mnie projektanci niepotrzebnie komplikują grę
poprzez dorabianie filozofii do nowego podziału umiejętności.

Kolory run starego systemu powinny zostać,
to było wygodne rozwiązanie do opisu umiejętności, które teraz trzeba będzie zapamiętać.

Potrzebowałem trochę czasu zanim oswoiłem się z nowym menu i znalazłem opcję zezwalającą na zmiany skrótów klawiszowych i większą personalizację gry. W opcjach gry można włączyć elective mode, czyli "tryb dowolny". Doświadczonym graczom sugeruję od razu zaznaczyć tę opcję.

Jeśli lubisz własną klawiszologię to od razu zaznacz tę opcję


Niby Diablo 3 to gra dla starszych nastolatków i dorosłych, ale projektanci narzucili rozwiązania "dla przedszkolaków", które zamiast pomagać, mi przynajmniej, czasami przeszkadzały.

Poza wymienionymi elementami patch jest ok.

Zmiany umiejętności Mnicha postaram się opisać w oddzielnym artykule. Teraz zdradzę tylko, że gra Mnichem do 13 poziomu prawie niczym się nie różni, jednak jest kilka ciekawych zmian, które mogą być istotne już po premierze gry.

Bug bonusu Magic Find - poprawiony

Zapomniałem dodać, że w beta patch nr 13 poprawiono bug z dodawaniem wartości MF na przedmiotach towarzysza. Dokładny opis błędu do przeczytania jest tutaj.



6 komentarzy:

  1. zasmuciłeś mnie Valkemen, boję się o losy tej gry, premiera odłoży się jeszcze w czasie, dalszych 'ulepszeń' będzie jeszcze co nie miara. Czeka Blizzard masa poprawek, mam nadzieję, że cały czas biorą pod uwagę opinie graczy. jak zwykle dobry artykuł. cheers!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej szkoda mi pomysłu z kolorami run w starym kalkulatorze, które zastąpiono nijakimi i podobnymi do siebie "złotymi kleksami". Pomimo tego, że w tekście skupiłem się na kilku negatywach trzeba przyznać, że likwidacja Kamieni Runicznych, jako przedmiotów to krok w dobrą stronę. Jeśli poprawią czat, zoptymalizują ekran główny i nawigację po nim, będzie dobrze. :)

      Usuń
    2. Zgodzę się propos kolorów kamieni runicznych, teraz są mega nijakie, a poprzednie miały taki swój wyraz, i dużo bardziej były rozpoznawalne. Kolega gra trollem w WoWie? :) Ello mon'

      Usuń
    3. Między innymi, ale głównie to był paladyn human. :)

      Usuń
    4. oszz ty imba bubbleheartsone! Jam jest troll shaman (ale też teraz nie gram- nie mam czasu) i przysięgam sobie, że wybiję wszystkie comso-kozy co do jednego xD zwłaszcza tych co nieudolnie kopiują moją klasę, lol xD

      Masz już jakiegoś ulubieńca jeśli chodzi o D3?

      Usuń
  2. W sumie to chyba ostatni istotny element gry, o którym nie było wiadomo jak ma wyglądać. Teraz zostało już tylko poprawianie czatu, balans i itemizacja (prawie nic ciągle nie wiadomo o itemach choć to mogą pokazać po premierze) i premiera. A przynajmniej mam taką nadzieje

    OdpowiedzUsuń