poniedziałek, 6 lutego 2012

Uderzenia krytyczne a dodatkowy Spirit

Spirit to chyba jeden z najbardziej interesujących i dość obszernych tematów gry Mnichem. Od szybkości odzysku energii duchowej zależy właściwie cała skuteczność świętego wojownika.

Pisałem już o różnicy w generowaniu Spiritu przy użyciu różnych typów broni. Pisałem o generowaniu Spiritu przy użyciu podstawowego ataku. Pisałem o prędkości ataków generujących Spirit. Ba, pisałem nawet o tym, jak może brzmieć polska nazwa Spiritu. Okazało się, że nawet sprawa ilości Spiritu to całkiem ważny temat. Dziś o wpływie uderzeniu krytycznym (ang. critical hit albo krócej crit)

Wiadomo, że każda z 6 umiejętności generuje przy ciosie 6 punktów Spiritu. Jeden z graczy zwrócił uwagę na ciekawy szczegół dotyczący odzysku mocy duchowej.

Trzy ataki:

Quickening = Fists of Thunder + Złoty Kamień Runiczny
Strike from Beyond = Deadly Reach + Złoty Kamień Runiczny
Rising Tide = Crippling Wave + Złoty Kamień Runiczny

mogą generować dodatkowe 4 punkty Spiritu przy uderzeniu krytycznym. Nawet z małą wartością procentową tej statystyki, to dla Mnicha dość solidny bonus. Dlaczego?

Otóż każda z wymienionych umiejętności w drugim lub trzecim ciosie combo zadaje obrażenia obszarowe (ang. AoE). W ten sposób Mnich zwiększa swoją szansę na dodatkowe generowanie Spiritu o tyle razy, ilu uderzył przeciwników. Mechanizm ten jest banalnie prosty, ale jakże skuteczny w atakach AoE.


O generowaniu Spiritu na pewno jeszcze będę pisał. Bardzo ciekawe będzie wykorzystanie do tego umiejętności Breath of Heaven, Sweeping Wind i Mystic Ally. Opiszę to pewnie dopiero po premierze gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz