piątek, 6 stycznia 2012

Monachomachia, Bashiok i Wuluxar o PvP

No i zaczęło się...! póki co tylko pisanie o PvP w Diablo 3 ;)   

Deathmatch PvP Arena, czyli wygrywa ta drużyna,
która wyeliminuje przeciwników jak najwięcej razy w czasie 15 minut.

Monachomachia to nic innego jak wojna Mnichów (z gr. monachos – mnich, machia – walka). Także tu, w Szaolin będziemy poruszać te sprawy. Właśnie PvP uważałem za jeden z najciekawszych elementów Diablo 2, mam nadzieję, że walki na arenach Diablo 3 będą tym, co "tygryski lubią najbardziej".


Chociaż nie jest to pierwsza wypowiedź przedstawicieli Blizzarda o PvP, to warto wspomnieć o dzisiejszej. Bashiok, amerykański menedżer ds. społeczności, w odpowiedzi, kto wg niego wygra pojedynek Mnicha z Czarownikiem odpisał:


Klasy zorientowane na walkę wręcz, takie jak Mnich, aby zadać jakiekolwiek obrażenia muszą skracać dystans. Całe szczęście (dla Mnicha), ma on kilka sposobów na to. Mnich może być mocniejszy choćby przez to, że będzie miał więcej obrony (Defense)  i większą żywotność (Vitality) niż Czarownik, w idealnej sytuacji wystarczyłoby to, aby zneutralizować obrażenia zadawane przez uciekającego Czarodzieja, nim ten stłucze Mnicha na kwaśne jabłko.
Skill or gear?

Dalej Bashiok napisał, że tak naprawdę wiele zależeć będzie od samych graczy, doboru umiejętności oraz przedmiotów, jakimi dysponują. Jeśli jednak będą potrzebne dodatkowe poprawki w balansowaniu gry PvP to możemy spodziewać się szybkiej reakcji Blizzarda i kolejnych aktualizacji.

D3 to nie e-sport

W podobnym temacie o PvP Wuluxar, polski przedstawiciel Blizzarda ds. społeczności, napisał:

Wszyscy kochamy PvP w serii Diablo i dlatego stworzyliśmy areny. Jak już wcześniej zapowiadaliśmy, nie zamierzamy uczynić z Diablo III e-sportu, a areny traktujemy jako dodatkowy, a nie zasadniczy element gry.

Rzeczą oczywistą jest, że będziemy szlifować i balansować grę, by każda klasa się wyróżniała i dawała jak najwięcej radości z grania. Dotyczy to całości rozgrywki, w tym również walk na arenach, lecz ostateczne zasady ich funkcjonowania nie są jeszcze określone. Stąd też na razie nie ma co szukać ukrytych informacji na temat PvP - gdy będziemy gotowi wszystko wyraźnie powiemy.

Skoro już mowa o Arenach PvP...

W październiku 2011 wpadłem na pomysł, jak można wykorzystać w PvP jedną z umiejętności, czyli Inner Sanctuary.

Nie możesz przejść!

Tak krzyczał Gandalf Szary do Balroga we "Władcy Pierścieni". Podobnie w Diablo 3, Inner Sanctuary może służyć Mnichowi, jako idealny sposób na blokowanie wąskich przejść w podziemiach.

Drugi pomysł  to Inner Sanctuary na arenie PvP, jako sprytne utrudnianie wrogiej drużynie dostępu do miejsc, gdzie pojawiają się Health Globe (kule odzyskujące punkty życia). Sam jestem ciekaw, jak sprawdzi się ta metoda.


W kółku zaznaczono Health Globe a strzałkami inne miejsca,
gdzie także pojawiają się one na arenie.

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe zastosowanie tej umiejętności do powstrzymania niektórych klas przed wzięciem życia, czym nasi sojusznicy lub my sami możemy zdążyć niczego nie spodziewającego się przeciwnika w biegu po życie :) Nieźle !!!

    OdpowiedzUsuń