Wszystkie obliczenia wykonałem dla 60 poziomowej postaci z 4-poziomowymi Kamieniami Runicznymi i 10 tys. punktów życia****. Założyłem również, że przy obliczeniach nie będę uwzględniał wartości regeneracji Spiritu, ani Precision, które wpływa na leczenie krytyczne, ani przedłużania działania mantr do 10 minut za pomocą Chant of Resonance, które wpływa na wydajność.
Z całej ściany tekstu poniżej wyłania się dla mnie wniosek, że Boon of Protection może okazać się jednym z najlepszych czarów leczących w grze drużynowej a Peacful Repose będzie wzmocnieniem niejednego Mnicha na arenach PvP.
Ranking 1. Wydajność
czyli ile punktów życia odzyska się przy użyciu 1 punku zasobów(współczynnik życie/Spi):
1198,5 Sustenance*
623,6 Boon of Protection (leczenie 180 sek.)
531,9 Peaceful Repose
100 Boon of Protection (absorpcja)
48,7 Boon of Protection (leczenie 3 sek.)
42,2 Circle of Life
42,2 Safe Haven
38,9 Soothing Breeze
32,48 Breath of Heaven
16,2 Transcendence
- Near Death Experience
- Reclamation***
Ranking 2. Moc
czyli ile punktów życia odzyska sie w ciągu 1 sekudny działania czaru (współczynnik życie/sek):
3500 Near Death Experience
2924 Soothing Breeze
2500 Boon of Protection (absorpcja)
2111,5 Circle of Life
1624 Breath of Heaven
1620 Transcendence
406,1 Boon of Protection (leczenie 3 sek.)
166,5 Sustenance*
105,6 Safe Haven
88,6 Peaceful Repose
86,6 Boon of Protection (leczenie 180 sek.)
- Reclamation***
Ranking 3. Zasoby
czyli ile punktów życia odzyska się przy zużyciu wszystkch zasobów (150 Spirit):
15000 Boon of Protection (absorpcja)
6334,5 Circle of Life
5915 Safe Haven*****
5848 Soothing Breeze
4872 Breath of Heaven
3500 Near Death Experience
2436,6 Boon of Protection (leczenie 3 sek.)
2430 Transcendence
- Sustenance*
- Peaceful Repose**
- Reclamation***
Breath of Heaven
Pierwsza umiejętność lecząca w arsenale Mnicha. Na 60 poziomie postaci leczy średnio za 1624 życia. Podałem go w zestawieniu, aby był punktem odniesienia dla pozostałych umiejętności. Umiejętność nie ma czasu odnowienia, więc można jej używać, aż do wyczerpania całej bańki Spiritu.
Współczynnik życie/Spi: 32,48
Współczynnik życie/sek: 1624
150 Spirit wyleczy życia: 4872
250 Spirit wyleczy życia: 8120
Plusy:
+ Leczy natychmiast
+ Leczy całą drużynę
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)
Minusy:
- Zasięg działania tylko 12 m
- Mało wydajny, szybko spala Spirit
Circle of Life
Podstawowy czar leczący Mnicha, czyli Breath of Heaven ulepszony Błękitnym Kamieniem Runicznym. Leczy 1689-2534 życia, to średnio 2111,5. Umiejętność nie ma czasu odnowienia, więc można jej używać, aż do wyczerpania całej bańki Spiritu. Zależnie od wielkości zasobów Mnicha za pomocą tego czaru można wyleczyć od 6 do ponad 10 tys. obrażeń.
Współczynnik życie/Spi: 42,23
Współczynnik życie/sek: 2111,5
150 Spirit wyleczy życia: 6334,5
250 Spirit wyleczy życia: 10557,5
Plusy:
+ Leczy natychmiast
+ Leczy całą drużynę
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)
Minusy:
- Zasięg działania tylko 12 m
Soothing Breeze
Nie jest to typowy czar leczący a jedynie dodatkowy efekt umiejętności ofensywnej - Cyclone Strike z Obsydianowym Kamieniem Runicznym. Po przyciągnięciu wrogów do Mnicha, ten leczy siebie i przyjaciół za 2924 życia w promieniu 24 metrów.
Leczy niedużo (jeśli wezmiemy pod uwagę jeden z wyższych kosztów umiejętności - aż 75 Spirit), ale zasięg działania i współczynnik życia wyleczonego w sekundę jest wyższy od podstawowego Breath of Heaven.
Brak czasu odnowienia, jak w przypadku Breath of Heaven, przy wysokim koszcie użycia czaru, nie jest już atutem.
Współczynnik życie/Spi: 38,98
Współczynnik życie/sek: 2924
150 Spirit wyleczy życia
250 Spirit wyleczy życia: 8772
Plusy:
+ Leczy natychmiast
+ Leczy całą drużynę
+ Zasięg działania 24 m
Minusy:
- Wysoki koszt użycia: 75 Spirit
Safe Haven
Inner Sanctuary ze Złotym Kamieniem Runicznym tworzy ochronny okrąg na ziemi, przez który wrogowie nie mogą przejść. Dodatkowym efektem czaru jest regeneracja życia (Mnicha i przyjaciół stojących w okręgu) o 105,6 życia przez 8 sekund. To pozwala wyleczyć 845 życia za jedynie 20 Spirit.
8 sekundowy czas działania można by uznać za plus, gdyby nie jedynie 10-metrowa wielkość kręgu i nieduża watość leczenia . Warto więc traktować ten czar, jako wspomagający podstawowy efekt ochrony przed obrażeniami zadawanymi wręcz.
Współczynnik życie/Spi: 42,25
Współczynnik życie/sek: 105,6
*****W przypadku tego czaru nie ma sensu uwzględnianie ilości leczenia z całej bańki skoro umiejętności można użyć co 30 sekund, jednak liczby wyglądają tak:
150 Spirit wyleczy życia: 5915
250 Spirit wyleczy życia: 10140
Plusy:
+ Czas działania: 8 sekund
+ Leczy całą drużyn
+ Koszt: tylko 20 Spirit
Minusy:
- Zasięg 10 m.
- Czas odnowienia: 30 sekund
Boon of Protection
Najlepszy czar w swojej kategorii, nie tylko leczy, ale także absorbuje obrażenia. W momencie uaktywnienia Mantra of Healing z Błękitnym Kamieniem Runicznym przez 10 s. otocza Mnicha i przyjaciół tarczą absorbującą obrażenia równe 25% maksymalnych punktów życia.
Absorpcja:
Boon of Protection chroni przed utratą 2500 życia przy założeniu, że 60. poziomowy bohater ma 10000 życia****. Warto przypomnieć, że inkantacja mantr, od aktualizacji nr 9 w becie, kosztuje 25 Spirit.
Przy założeniu, że umiejętności używa się, aby absorbować non stop obrażenia, bańka Spiritu wystarczy na ochronę przed 15 tys. do 25 tys. obrażeń. To około 2,5 raza więcej niż omawiany na początku Circle of Life.
Współczynnik życie/Spi: 100
Współczynnik życie/sek: 2500
150 Spirit ochroni życia
250 Spirit ochroni życia: 25000
Plusy:
+ Czas działania: 10 sekund
+ Zasięg 40 m
+ Działa na całą drużynę
Minusy:
- Absorbuje a nie leczy, więc wymaga uwagi i przewidywania siły uderzeń przeciwników
Leczenie:
Mantra dodatkowo leczy: 81,2 życia/sekundę, a przez pierwsze trzy sekundy nawet 406,1 życia/sekundę. Wydawać się może, że to mało, ale przez 180 sekund działania to łącznie 15591 życia.
Przez 180 sekund:
Współczynnik życie/Spi: 623,64
Współczynnik życie/sek: 86,6
Przez 3 sekundy:
Współczynnik życie/Spi: 48,732
Współczynnik życie/sek: 406,1
Jeśli chciałoby się wykorzystać maksymalną moc leczenia pierwszych 3 sekund, to zależnie od wielkości zasobów, można wyleczyć od 2436,6 do 4061 życia.
150 Spirit wyleczy życia
250 Spirit wyleczy życia: 4061
Plusy:
+ Czas działania: 180 sekund (z możliwością rozszerzenia do 10 minut)
+ Działa na całą drużynę
+ Zasięg 40 m
Minusy:
Sustenance
Zwiększa regenerację życia podstawowego efektu Mantra of Healing z Karmazynowym Kamieniem Runicznym do 162,4 na sekundę.
*Nie wiadomo, czy jeśli chciałoby się wykorzystać maksymalną moc leczenia pierwszych 3 sekund, to wielkość bonusu zwiększyłaby się także o 100%. Jeśli nie, to wartości wyglądałyby tak:
Współczynnik życie/Spi: 1198,52
Współczynnik życie/sek: 166,46
Plusy:
+ Czas działania: 180 sekund (z możliwością rozszerzenia do 10 minut)
+ Działa na całą drużynę
Minusy:
- Trudno powiedzieć, bez wszystkich danych. Niemniej przy Boon of Protection ten czar wygląda mało interesująco.
Podczas działania tarczy Serenity z Karmazynowym Kamieniem Runicznym, która przejmuje całość obrażeń, Mnich leczy 4791-5847 życia, czyli średnio 5319.
To bardzo dobry czar na sytuacje krytyczne. Nie dość, że zdejmuje efekty negatywnych czarów, to zabezpiecza na 3 sekundy Mnicha i leczy go.
Współczynnik życie/Spi: 531,9
Współczynnik życie/sek: 88,65
150 Spirit wyleczy: -
250 Spirit wyleczy: -
Plusy:
+ Czas działania natychmiastowy
+ Dobry na sytuacje krytyczne
+ Koszt: tylko 10 Spirit
Minusy:
- Czas odnowienia: 60 sekund
- Działa tylko na Mnicha
Mnich i przyjaciele mają 30% szansę na uleczenie się 244-325 przy każdym ataku zadanym wręcz wrogom, którzy są pod działaniem Mantra of Conviction ze Złotym Kamieniem Runicznym.
***Siła i znaczenie tego czaru leczącego zależy od prędkości ataku oraz atakowania jednego lub większej ilości celów. Trudno w tej chwili coś więcej napisać.
+ Działa na całą drużynę
Przy użyciu umiejętności wykorzystującej Spirit, każdy punkt Spirit leczy Mnicha za 16,2 punktów życia. Im więcej Spiritu użyje Mnich, tym mocniej się uleczy.
Współczynnik życie/Spi: 16,2
Współczynnik życie/sek: 1620
150 Spirit wyleczy
250 Spirit wyleczy
Plus:
+ Każde wykorzystanie umiejętności zużywającej Spirit to darmowe leczenie
+ Leczenie z Transcendece dodaje się z takimi samymi bonusami z przedmiotów
Minusy:
- Działa tylko na Mnicha
- Zajmuje 1 z 3 umiejętności pasywnych. Są lepsze w późniejszym etapie gry.
- Wielkość leczenia zależy od prędkości regeneracji Spiritu
Zamiast obrażenia, które może być śmiertelne, Mnich otrzymuje 35% punktów życia oraz 35% Spirit. Efekt tej umiejętności może wystąpić raz na 90 sekund.
Czar ten zwraca 3500 życia przy założeniu, że 60. poziomowy bohater ma 10000 życia. Fajne, jest to, że można nie mieć nawet ani jednego punktu Spiritu, a po aktywacji czaru, Mnich odzyskuje 52 lub 87 punktów Spirit.
Współczynnik życie/Spi: -
Współczynnik życie/sek: 3500
150 Spirit wyleczy
250 Spirit wyleczy
Plusy
+ Automatycznie leczy i chroni przed śmiertelnym ciosem
Minusy:
- Czas odnowienia: 90 sekund
- Działa tylko na Mnicha, chociaż przy tak mocnym bonusie trudno mówić o minusach
bardzo ciekawy post... dla kogoś, kto ma betę :)
OdpowiedzUsuńna razie nic mi to nie mówi, ale liczę, że takie wpisy będą częściej pojawiać się jak już gra wyjdzie.
Dziękuję za opinię, sam bety nie mam, ale z tego porównania umiejętności widać - przynajmniej dla mnie, jak różne sposoby leczenia zaprojektowano w grze; myslę, że na głębsze analizy i porównania przyjdzie czas, już po premierze D3;
OdpowiedzUsuń