niedziela, 1 stycznia 2012

Ranking umiejętności leczenia

Co wyróżnia Mnicha? Duża ilość umiejętności odzyskujących punkty życia. Odkąd pierwszy raz opisałem umiejętności leczące, w becie sporo się zmieniło w tej kwestii i część informacji jest nieaktualna. Przedstawiam Wam plusy i minusy poszczególnych umiejętności. Ale najpierw trzy rankingi: wydajności, mocy leczenia i wykorzystania zasobów.

Wszystkie obliczenia wykonałem dla 60 poziomowej postaci z 4-poziomowymi Kamieniami Runicznymi i 10 tys. punktów życia****. Założyłem również, że przy obliczeniach nie będę uwzględniał wartości regeneracji Spiritu, ani Precision, które wpływa na leczenie krytyczne, ani przedłużania działania mantr do 10 minut za pomocą Chant of Resonance, które wpływa na wydajność.

Z całej ściany tekstu poniżej wyłania się dla mnie wniosek, że Boon of Protection może okazać się jednym z najlepszych czarów leczących w grze drużynowej a Peacful Repose będzie wzmocnieniem niejednego Mnicha na arenach PvP.



Ranking 1. Wydajność
czyli ile punktów życia odzyska się przy użyciu 1 punku zasobów(współczynnik życie/Spi):

1198,5 Sustenance*
623,6 Boon of Protection (leczenie 180 sek.)
531,9 Peaceful Repose
100 Boon of Protection (absorpcja)
48,7 Boon of Protection (leczenie 3 sek.)
42,2 Circle of Life
42,2 Safe Haven
38,9 Soothing Breeze
32,48 Breath of Heaven
16,2 Transcendence
- Near Death Experience
- Reclamation***


Ranking 2. Moc
czyli ile punktów życia odzyska sie w ciągu 1 sekudny działania czaru (współczynnik życie/sek):

3500 Near Death Experience
2924 Soothing Breeze
2500 Boon of Protection (absorpcja)
2111,5 Circle of Life 
1624 Breath of Heaven 

1620 Transcendence
406,1 Boon of Protection (leczenie 3 sek.)
166,5 Sustenance*
105,6 Safe Haven
88,6 Peaceful Repose
86,6 Boon of Protection (leczenie 180 sek.)
- Reclamation***

Ranking 3. Zasoby
czyli ile punktów życia odzyska się przy zużyciu wszystkch zasobów (150 Spirit):

15000 Boon of Protection (absorpcja)

6334,5 Circle of Life 
5915 Safe Haven*****
5848 Soothing Breeze
4872 Breath of Heaven
3500 Near Death Experience
2436,6 Boon of Protection (leczenie 3 sek.)
2430 Transcendence
- Sustenance*
- Peaceful Repose**
- Reclamation***


Breath of Heaven
Pierwsza umiejętność lecząca w arsenale Mnicha. Na 60 poziomie postaci leczy średnio za 1624 życia. Podałem go w zestawieniu, aby był punktem odniesienia dla pozostałych umiejętności. Umiejętność nie ma czasu odnowienia, więc można jej używać, aż do wyczerpania całej bańki Spiritu.

Współczynnik życie/Spi: 32,48
Współczynnik życie/sek: 1624
150 Spirit wyleczy życia: 4872
250 Spirit wyleczy życia: 8120

Plusy:
+ Leczy natychmiast
+ Leczy całą drużynę
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)

Minusy:
- Zasięg działania tylko 12 m
- Mało wydajny, szybko spala Spirit


Circle of Life
Podstawowy czar leczący Mnicha, czyli Breath of Heaven ulepszony Błękitnym Kamieniem Runicznym. Leczy 1689-2534 życia, to średnio 2111,5. Umiejętność nie ma czasu odnowienia, więc można jej używać, aż do wyczerpania całej bańki Spiritu. Zależnie od wielkości zasobów Mnicha za pomocą tego czaru można wyleczyć od 6 do ponad 10 tys. obrażeń.

Współczynnik życie/Spi: 42,23
Współczynnik życie/sek: 2111,5
150 Spirit wyleczy życia: 6334,5
250 Spirit wyleczy życia: 10557,5

Plusy:
+ Leczy natychmiast
+ Leczy całą drużynę
+ Brak czasu odnowienia (cooldown)

Minusy:
- Zasięg działania tylko 12 m


Soothing Breeze 
Nie jest to typowy czar leczący a jedynie dodatkowy efekt umiejętności ofensywnej - Cyclone Strike z Obsydianowym Kamieniem Runicznym. Po przyciągnięciu wrogów do Mnicha, ten leczy siebie i przyjaciół za 2924 życia w promieniu 24 metrów.

Leczy niedużo (jeśli wezmiemy pod uwagę jeden z wyższych kosztów umiejętności - aż 75 Spirit), ale zasięg działania i współczynnik życia wyleczonego w sekundę jest wyższy od podstawowego Breath of Heaven.

Brak czasu odnowienia, jak w przypadku Breath of Heaven, przy wysokim koszcie użycia czaru, nie jest już atutem.

Współczynnik życie/Spi: 38,98
Współczynnik życie/sek: 2924
150 Spirit wyleczy życia: 5848
250 Spirit wyleczy życia: 8772

Plusy:
+ Leczy natychmiast
+ Leczy całą drużynę
+ Zasięg działania 24 m

Minusy:
- Wysoki koszt użycia: 75 Spirit


Safe Haven
Inner Sanctuary ze Złotym Kamieniem Runicznym tworzy ochronny okrąg na ziemi, przez który wrogowie nie mogą przejść. Dodatkowym efektem czaru jest regeneracja życia (Mnicha i przyjaciół stojących w okręgu) o 105,6 życia przez 8 sekund. To pozwala wyleczyć 845 życia za jedynie 20 Spirit.

8 sekundowy czas działania można by uznać za plus, gdyby nie jedynie 10-metrowa wielkość kręgu i nieduża watość leczenia . Warto więc traktować ten czar, jako wspomagający podstawowy efekt ochrony przed obrażeniami zadawanymi wręcz.


Współczynnik życie/Spi: 42,25
Współczynnik życie/sek: 105,6

*****W przypadku tego czaru nie ma sensu uwzględnianie ilości leczenia z całej bańki skoro umiejętności można użyć co 30 sekund, jednak liczby wyglądają tak:

150 Spirit wyleczy życia: 5915 
250 Spirit wyleczy życia: 10140

Plusy:
+ Czas działania: 8 sekund
+ Leczy całą drużyn
+ Koszt: tylko 20 Spirit

Minusy:
- Zasięg 10 m.
- Czas odnowienia: 30 sekund


Boon of Protection
Najlepszy czar w swojej kategorii, nie tylko leczy, ale także absorbuje obrażenia. W momencie uaktywnienia Mantra of Healing z Błękitnym Kamieniem Runicznym przez 10 s. otocza Mnicha i przyjaciół tarczą absorbującą obrażenia równe 25% maksymalnych punktów życia.

Absorpcja:
Boon of Protection chroni przed utratą 2500 życia przy założeniu, że 60. poziomowy bohater ma 10000 życia****. Warto przypomnieć, że inkantacja mantr, od aktualizacji nr 9 w becie, kosztuje 25 Spirit.

Przy założeniu, że umiejętności używa się, aby absorbować non stop obrażenia, bańka Spiritu wystarczy na ochronę przed 15 tys. do 25 tys. obrażeń. To około 2,5 raza więcej niż omawiany na początku Circle of Life.

Współczynnik życie/Spi: 100
Współczynnik życie/sek: 2500
150 Spirit ochroni życia: 15000
250 Spirit ochroni życia: 25000

Plusy:
+ Czas działania: 10 sekund
+ Zasięg 40 m
+ Działa na całą drużynę

Minusy:
- Absorbuje a nie leczy, więc wymaga uwagi i przewidywania siły uderzeń przeciwników

Leczenie:
Mantra dodatkowo leczy: 81,2 życia/sekundę, a przez pierwsze trzy sekundy nawet 406,1 życia/sekundę. Wydawać się może, że to mało, ale przez 180 sekund działania to łącznie 15591 życia.


Przez 180 sekund:
Współczynnik życie/Spi623,64
Współczynnik życie/sek: 86,6

Przez 3 sekundy:
Współczynnik życie/Spi48,732
Współczynnik życie/sek: 406,1

Jeśli chciałoby się wykorzystać maksymalną moc leczenia pierwszych 3 sekund, to zależnie od wielkości zasobów, można wyleczyć od 2436,6 do 4061 życia.


150 Spirit wyleczy życia: 2436,6
250 Spirit wyleczy życia: 4061

Plusy:
+ Czas działania: 180 sekund (z możliwością rozszerzenia do 10 minut)
+ Działa na całą drużynę
+ Zasięg 40 m

Minusy:
- Nie skaluje się z punktami życia, tak jak absorpcja. Im więcej punktów życia ma bohater, tym mniejsze znaczenie ma regeneracja życia.


Sustenance
Zwiększa regenerację życia podstawowego efektu Mantra of Healing z Karmazynowym Kamieniem Runicznym do 162,4 na sekundę.

*Nie wiadomo, czy jeśli chciałoby się wykorzystać maksymalną moc leczenia pierwszych 3 sekund, to wielkość bonusu zwiększyłaby się także o 100%. Jeśli nie, to wartości wyglądałyby tak:

Współczynnik życie/Spi: 1198,52
Współczynnik życie/sek: 166,46

Plusy:
+ Czas działania: 180 sekund (z możliwością rozszerzenia do 10 minut)
+ Działa na całą drużynę
+ Zasięg 40 m

Minusy:
- Trudno powiedzieć, bez wszystkich danych. Niemniej przy Boon of Protection ten czar wygląda mało interesująco.





Peaceful Repose
Podczas działania tarczy Serenity z Karmazynowym Kamieniem Runicznym, która przejmuje całość obrażeń, Mnich leczy 4791-5847 życia, czyli średnio 5319.

To bardzo dobry czar na sytuacje krytyczne. Nie dość, że zdejmuje efekty negatywnych czarów, to zabezpiecza na 3 sekundy Mnicha i leczy go.

Współczynnik życie/Spi: 531,9
Współczynnik życie/sek: 88,65


**Długi czas odnowienia powoduje, że nie ma sensu uwzględnianie maksymalnej wartości leczenia z całych zasobów.
150 Spirit wyleczy: -
250 Spirit wyleczy: -

Plusy:
+ Czas działania natychmiastowy
+ Dobry na sytuacje krytyczne
+ Koszt: tylko 10 Spirit

Minusy:
- Czas odnowienia: 60 sekund
- Działa tylko na Mnicha 



Reclamation
Mnich i przyjaciele mają 30% szansę na uleczenie się 244-325 przy każdym ataku zadanym wręcz wrogom, którzy są pod działaniem Mantra of Conviction ze Złotym Kamieniem Runicznym.

***Siła i znaczenie tego czaru leczącego zależy od prędkości ataku oraz atakowania jednego lub większej ilości celów. Trudno w tej chwili coś więcej napisać.


Plusy:

+ Działa na całą drużynę

Minusy:
- Działa tylko z atakami wręcz (melee)
- Działa tylko na wrogów oddalonych 20 m od Mnicha


Transcendence
Przy użyciu umiejętności wykorzystującej Spirit, każdy punkt Spirit leczy Mnicha za 16,2 punktów życia. Im więcej Spiritu użyje Mnich, tym mocniej się uleczy.

Współczynnik życie/Spi: 16,2
Współczynnik życie/sek: 1620
150 Spirit wyleczy
życia: 2430
250 Spirit wyleczy
życia: 4050

Plus:
+ Każde wykorzystanie umiejętności zużywającej Spirit to darmowe leczenie
+ Leczenie z Transcendece dodaje się z takimi samymi bonusami z przedmiotów

Minusy:
- Działa tylko na Mnicha
- Zajmuje 1 z 3 umiejętności pasywnych. Są lepsze w późniejszym etapie gry.
- Wielkość leczenia zależy od prędkości regeneracji Spiritu 



Near Death Experience
Zamiast obrażenia, które może być śmiertelne, Mnich otrzymuje 35%  punktów życia oraz 35% Spirit. Efekt tej umiejętności może wystąpić raz na 90 sekund.

Czar ten zwraca 3500 życia przy założeniu, że 60. poziomowy bohater ma 10000 życia. Fajne, jest to, że można nie mieć nawet ani jednego punktu Spiritu, a po aktywacji czaru, Mnich odzyskuje 52 lub 87 punktów Spirit.

Współczynnik życie/Spi: -
Współczynnik życie/sek: 3500
150 Spirit wyleczy
życia: 3500
250 Spirit wyleczy
życia: 3500

Plusy
+ Automatycznie leczy i chroni przed śmiertelnym ciosem

Minusy:
- Czas odnowienia: 90 sekund
- Działa tylko na Mnicha, chociaż przy tak mocnym bonusie trudno mówić o minusach






****Założyłem, że osiągnięcie takiego poziomu życia będzie możliwe
w pełnej wersji gry. Swoje przypuszczenie oparłem o wartość życia
barbarzyńcy widocznym na zdjęcia Blizzarda.
Bohater ma tam prawie 9 tysięcy punktów życia.
Jeśli znajdziecie błędy w obliczeniach, coś wymaga wyjaśnienia lub macie uwagi - piszcie proszę.



2 komentarze:

  1. bardzo ciekawy post... dla kogoś, kto ma betę :)
    na razie nic mi to nie mówi, ale liczę, że takie wpisy będą częściej pojawiać się jak już gra wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za opinię, sam bety nie mam, ale z tego porównania umiejętności widać - przynajmniej dla mnie, jak różne sposoby leczenia zaprojektowano w grze; myslę, że na głębsze analizy i porównania przyjdzie czas, już po premierze D3;

    OdpowiedzUsuń