czwartek, 19 stycznia 2012

Mnich a zmiany w systemach gry



Najpierw proszę przeczytać o zmianach w systemach gry, które opisał Jay Wilson. Jeśli już je znacie, to przejdźmy do tego, co moim zdaniem najważniejsze.

Wyrzucona zostanie obrona, atak i precyzja z zestawu głównych charakterystyk:
  • Rolę obrony (Defence) przejmie pancerz (Armor)
  • Premia do odporności na obrażenia fizyczne przejmie rolę pancerza
  • Premia do szansy na trafienie krytyczne zastąpi precyzję




Jay Wilson napisał:  
Wprowadzamy te zmiany, by charakterystyki postaci były bardziej intuicyjne[...]
 I faktycznie w ten sposób zniknęła możliwość podwójnej redukcji obrażeń:
  • fizycznych za pomocą dwóch atrybutów - pancerza oraz obrony
  • magicznych za pomocą dwóch atrybutów - odporności i obrony

Nowy system - dobry dla Mnicha

Zamiast starego systemu, już w patchu nr 10 zmienione zostaną główne charakterystyki postaci na: siłę, zręczność, inteligencję i witalność, a korzyści płynące z każdej z tych charakterystyk przedstawiają się dla Mnicha następująco:

Siła 
do pancerza

Zręczność
do obrażeń dla mnicha i do uników

Inteligencja 
do punktów zdrowia z kul

Witalność
do zdrowia


Wg mnie zmiany te spowodują, że Mnich będzie inwestował przede wszystkim w Zręczność, Siłę i Witalność. Inteligencja będzie najmniej ważną statystyką, o ile umiejętności leczące Mnicha będą tak dobre lub nawet lepsze od kul zdrowia (Health Globes).

Szczególnie interesujący wydaje atrybut Zręczności, gdy przyjrzymy się umiejętności pasywnej: Sixth Sense (Szósty Zmysł). Zwiększenie obrażeń, większa szansa na uderzenia krytyczne i szansa na uniki. 3 w 1! Czego chcieć więcej? :)

Pytanie brzmi, jak wyglądać będzie po zmianach Seize the Initiative, które dotyczyło usuniętych atrybutów obrony (Defence) i ataku (Attack).

Nie pozostaje nam teraz czekać, aż Jay Wilson zrealizuje swoją obietnicę i przedstawi kolejne zmiany w systemach umiejętności i run.
Cierpliwość jest cnotą. :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz