poniedziałek, 27 lutego 2012

160 zmian w umiejętnościach Mnicha beta patch 13 (Aktualizacja 01.03)



Fiu, fiu. Beta patch nr 13 to prawdziwa rewolucja. Wychodzi na to, że w umiejętnościach Mnicha dokonano ok. 160 zmian - nie licząc zmiany odblokowania poziomu poszczególnych umiejętności.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że umiejętności Mnicha zostały dość mocno osłabione. Uważam, że największy wpływ na poprawki w umiejętnościach ma zmiana poziomu odblokowania umiejętności oraz równoczesne wprowadzenie zmian w systemie umiejętności.

Jak wspomina Jay Wilson, w nowym systemie runy nie mają rang – każda runa stanowi odpowiednik Kamieni Runicznych 4–5 poziomu z poprzedniego systemu. Ulepszanie umiejętności i run (prawdopodobnie) następować będzie przez wymianę coraz lepszych przedmiotów.

Poniżej (nieopisane w beta patch nr 13) zmiany w umiejętnościach Mnicha:
  • Blinding Flash
    • Self Reflection
      • czas działania zmniejszony z 7 do 4 sekund
    • Blind and Confused
      • szansa zmniejszona z 30% do 25%
    • Blinding Echo
      • czas uruchomienia zwiększony z 3 do 6 sekund 
      • czas działania zmniejszony z 2,5 do 0,5 sekundy
    • Searing Light
      • bonus zwiększono z 50% do 60% 
      • opis zmieniony z "affected enemies" na "Elite Monsters" (Aktualizacja 01.03)
    • Faith in the Light
      • dodatkowe obrażenia zmniejszone z 35% do 30%
  • Breath of Heaven
    • koszt zmniejszony z 50 do 25 Spirit
    • dodany 15 sekundowy czas odnowienia 
    • leczenie zwiększone z 9490-14235 do 15421-20166
    • Circle of Scorn
      • obrażenia zwiększone z 30% do 96%
    • Circle of Life 
      • leczenie zwiększone z 12337-18505 do 20047-26216
    • Blazing Wrath 
      • obrażenia zwiększone z 12% do 15%
    • Infused with Light 
      • regeneracja zwiększona z 1 do 6 Spirit
      • czas działania zmniejszony z 8 do 5 sekund
    • Penitent Flame
      • czas działania zmniejszony z 2,25 do 1,5 sekundy 
      • obrażenia usunięte
  • Chant of Resonance
    • regeneracja zwiększona z 1 do 2 Spirit
  • Crippling Wave
    • obrażenia zmniejszone z 110% do 100% 
    • redukcja prędkości ruchu zmniejszona z 50% do 30% 
    • redukcja prędkości ataku zmniejszona z 35% do 20% 
    • czas zmniejszony z 5 do 3 sekund
    • Mangle 
      • obrażenia zmniejszone z 143% do 130%
    • Concussion
      • redukcja obrażeń zmniejszona z 40% do 20%
      • czas działania zmniejszony z 5 do 3 sekund
    • Rising Tide 
      • regeneracja zwiększona z 4 do 5 Spirit
    • Breaking Wave 
      • obrażenia zmniejszone z 15% do 10% 
      • czas działania zmniejszony z 5 do 3 sekund
  • Cyclone Strike
    • obrażenia zmniejszone z 275% do 150%
    • Eye of the Storm
      • redukcja kosztu zwiększona z 11 do 30 Spirit
    • Implosion
      • obrażenia zmniejszone z 322% do 150%
    • Conflagration
      • obrażenia zmniejszone z 322% do 150%
    • Wall of Wind
      • nazwa zmieniona z Slipstream
      • szansa na unik zmniejszona z 32% do 20%
    • Soothing Breeze 
      • leczenie zmniejszone z 21352 do 4448
  • Dashing Strike
    • obrażenia zmniejszone z 160% do 80%
    • Way of the Falling Star
      • prędkość ruchu zmniejszona z 40% do 25%
    • Flying Side Kick
      • ogłuszenie zmniejszone z 2,8 do 2 sekund
    • Quicksilver 
      • redukcja kosztu zwiększona z 4 do 5 Spirit
    • Soaring Skull
      • spowolnienie zwiększone z 50% do 60% 
      • czas spowolnienia zmniejszony z 7 do 2 sekund
    • Blinding Speed 
      • szansa na unik zmniejszona z 32% do 20% 
      • czas zwiększony z 2 do 3 sekund
  • Deadly Reach
    • Piercing Trident
      • obrażenia zmniejszone z 130% do 100%
    • Keen Eye
      • pancerz zmniejszony z 125% do 50%
      • czas działania zmniejszony z 7 do 5 sekund
    • Scattered Blows
      • obrażenia zwiększone z 100% do 150%
    • Strike from Beyond
      • regeneracja zwiększona z 4 do 10 Spirit
    • Foresight
      • obrażenia zmniejszone z 30% do 18%
  • Exploding Palm (Aktualizacja 01.03)
    • obrażenia krwawienia zmniejszone z 65% do 60% 50%
    • The Flesh is Weak
      • obrażenia zmniejszone z 15% do 12%
    • Strong Spirit
      • regeneracja zwiększona z 4 do 5 Spirit
    • Creeping Demise
      • liczba celów zmniejszona z 5 do 2
    • Impending Doom
      • czas zmniejszony z 7 do 5 sekund
    • Essence Burn
      • obrażenia zmniejszone odpowiednio z 78% do 72% i z 39% do 36%
  • Fists of Thunder
    • Bounding Light
      • obrażenia zmniejszone z 156% do 67%
    • Lightning Flash
      • szansa na unik zwiększona z 11% do 16%
    • Static Charge
      • obrażenia zmniejszone z 120% do 35%
      • czas zmniejszony z 7 do 5 sekund
    • Quickening
      • regeneracja zwiększona z 4 do 15 Spirit
    • Thunderclap
      • obrażenia zwiększone z 30% do 35%
  • Guardian's Path
    • szansa na unik zwiększona z 10% do 15%
    • regeneracja zwiększona z 20% do 25% Spirit
  • Inner Sanctuary
    • koszt zwiększony z 20 do 30 Spirit
    • czas zmniejszony z 8 do 6 sekund
    • Safe Haven
      • leczenie zwiększone 777,1 do 2966
    • Sanctified Ground
      • spowolnienie zwiększone z 45% do 60%
    • Consecration
      • czas zmniejszony z 12 do 8 sekund
    • Circle of Protection
      • redukcja obrażeń zmniejszona z 40% do 35%
    • Forbidden Place
      • obrażenia zmniejszone z 169% do 150%
  • Lashing Tail Kick 
    • obrażenia zmniejszone z 225% do 200%
    • Sweeping Armada
      • odrzut zmniejszony z 200% do 150%
      • spowolnienie zmniejszone z 4 do 2 sekund
    • Spinning Flame Kick
      • obrażenia zmniejszone z 263% do 240%
    • Scorpion Sting
      • ogłuszenie zmniejszone z 2,2 do 1 sekundy
    • Hand of Ytar
      • obrażenia zmniejszone z 263% do 200%
      • spowolnienie zwiększone z 60% do 80%
      • czas zmniejszony z 4 do 2 sekund
  • Mantra of Evasion
    • szansa na unik zmniejszona z 25% do 15%
    • szansa na unik podczas bonusu 3 sekund zmniejszona z 25% do 15%
    • Hard Target
      • pancerz zmniejszony z 120% do 30%
    • Divine Protection
      • czas zmniejszony z 8 do 3 sekund
      • czas odnowienia zmniejszony z 120 do 90 sekund
    • Wind Through the Reeds
      • prędkość ruchu zmniejszona z 7% do 5%
    • Perseverance
      • efekt skrócenia utraty kontroli nad postacią zmniejszony z 30% do 20%
    • Backlash
      • obrażenia zmniejszone z 78% do 42%
  • Mantra of Retribution
    • Retaliation 
      • obrażenia zmniejszone z 70% do 60%
    • Transgression
      • prędkość ataku zmniejszona z 16% do 8%
    • Indignation
      • szansa na ogłuszenie zmniejszona z 70% do 20%
    • Against All Odds
      • regeneracja zmniejszona z 4 do 3 Spirit
    • Collateral Damage
      • obrażenia zmniejszone z 69% do 45%
  • Mantra of Healing
    • leczenie podczas bonusu 3 sekund zmniejszone z 2965,6 do 2372,5
    • Circular Breathing
      • nazwa zmnieniona z Soothing Breeze
      • regeneracja zwiększona z 1,4 do 3 Spirit
    • Boon of Protection
      • efekt absorpcji zmniejszony z 25% do 10% f
      • czas zmniejszony z 10 do 1 sekundy
    • Heavenly Body
      • witalność zmniejszona z 30% do 10%
    • Time of Need
      • odporności zmniejszone z 35% do 20%
  • Mantra of Conviction 
    • obrażenia zmniejszone z 20% do 12%
    • obrażenia podczas bonusu 3 sekund zmniejszone z 40% do 24%
    • Overawe
      • obrażenia zmniejszone z 37% do 24%
    • Intimidation
      • redukcja obrażeń zmniejszona z 30% do 10%
    • Dishearten
      • spowolnienie zmniejszone z 39% do 30%
    • Reclamation
      • leczenie zmniejszone z 1779-2372 do 534-652
    • Submission
      • obrażenia zmniejszone z 17% do 14%
  • Mystic Ally
    • Water Ally
      • obrażenia zwiększone z 65% do 120%
      • spowolnienie zmniejszone z 45% do 30%
    • Fire Ally
      • obrażenia zwiększone odpowiednio z 60% do 80% i z 13% do 48%
    • Air Ally
      • obrażenia zmniejszone z 20% do 10%
      • szansa na regenerację zmniejszona z 10% do 2%
      • regeneracja zwiększona z 11 do 100 Spirit
    • Eternal Ally
      • obrażenia zmniejszone z 52% do 44%
      • szansa na odrodzenie zmniejszona z 75% do 50%
      • czas odrodzenia zmniejszony z 7 do 5 sekund
    • Earth Ally
      • bonus życia zmniejszony z 50% do 10% 
      • obrażenia zmniejszone z 78% do 60% 
      • czas prowokacji zmniejszony z 25 do 3 sekund
  • Resolve
    • redukcja obrażeń zmniejszona z 30% do 25%
  • Serenity
    • Peaceful Repose
      • Leczenie zmniejszone z 34994-42705 do 35587-41518
    • Reap What is Sown
      • obrażenia zmniejszone z 60% do 30%
    • Instant Kharma
      • obrażenia zmniejszone z 85% do 50%
  • Seven Sided Strike
    • obrażenia zmniejszone z 160% do 111%
    • Sudden Assault
      • obrażenia zmniejszone z 208% do 144%
    • Several Sided Strike 
      • Liczba ataków zmniejszona z 11 do 9
    • Pandemonium
      • Szansa na ogłuszenie zmniejszona z 40% do 25% 
      • Czas ogłuszenia zwiększony z 3 do 7 sekund
    • Sustained Attack
      •  redukcja czasu odnowienia zmniejszona z 8 do 7 sekund
    • Fumilating Onslaught
      • obrażenia zwiększone z 30% do 111%
  • Sieze the Initiative
    • Pancerz zwiększony z 25% do 100% zręczności
  • Sixth Sense
    • bonus z uderzenia krytycznego zmniejszony z 50% do 30%
  • Sweeping Wind
    • obrażenia zmniejszone odpowiednio z 20% do 15% i z 60% do 45% (przy trzech bonusach)
    • Blade Storm
      • obrażenia zmniejszone odpowiednio z 26% do 25% i z 78% do 75% (przy trzech bonusach) 
    • Fire Storm
      • obrażenia zmniejszone odpowiednio z 18% do 15% i z 54% do 45% (przy trzech bonusach)
    • Inner Storm
      • regeneracja zwiększona z 1,8 do 5 Spirit
    • Master of Wind
      • czas zwiększony z 9 do 10 sekund
    • Cyclone
      • obrażenia zmniejszone z 43% do 20%
  • Tempest Rush 
    • obrażenia zmniejszone z 170% do 50%
    • spowolnienie zwiększone z 50% do 60% 
    • czas zmniejszony z 3 do 2 sekund
    • Northern Breeze
      • redukcja kosztu zmniejszona z 15 do 5 na sekundę
    • Flurry
      • spowolnienie zwiększone z 62% do 80%
    • Slipstream
      • Redukcja obrażeń zmniejszona z 50% do 25%
    • Bluster
      • Redukcja obrażeń celu zmniejszona z 45% do 20%
  • Wave of Light
    • Obrażenia zmniejszone odpowiednio z 450% do 150% i z 450% do 150%
    • Wall of Light
      • Obrażenia zmniejszone z 585% do 240%
    • Explosive Light
      • obrażenia zwiększone z 143% do 330%
    • Empowered Wave
      • Redukcja kosztu zwiększona z 25 do 40 Spirit
    • Blinding Light
      • ogłuszenie zmniejszone z 3,5 do 3 sekund
    • Pillar of the Ancients
      • obrażenia zmniejszone  odpowiednio z 330% do 240% i z 429% do 240%
  • Way of the Hundred Fists 
    • Hands of Lightning
      • liczba ataków zmniejszona z 12 do 10
    • Blazing Fists
      • prędkość ruchu zmniejszona z 8% do 5%
      • prędkość ataku zmniejszona z 16% do 5% 
    • Fists of Fury
      • obrażenia zmniejszone z 30% do 10%
    • Spirited Salvo
      • regeneracja zwiększona z 4 do 15 Spirit
    • Windforce Flurry
      • obrażenia zwiększone z 175% do 250% 
Uff.
Przy tworzeniu tej listy korzystałem też z tego spisu zmian.

3 komentarze:

  1. Dobra robota ! Dzięki temu patchowi moim dd będzie Way of the Hundred Fists - Windforce Flurry :D Pierwszy raz widzę możliwość urzywania 3 generatorów i tu mam pytanie . Jak to jest z systemem combo ? Jest możliwość kontrolowania każdego z 3ciosów (np. 1-FoF , 2-CW , 3-WoTF , cały czas w takiej kolejności) bez opóźnień i pomyłek w kombinacji ? 2 pytanie , powiedzmy że wszedł nam ten combo i dostajemy 3x8% dmg buff'a za Combination Strike (chyba taka nazwa) , co później jeżeli używamy powiedzmy 1 generatora , "stack" się zmniejszy do 1x8% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem Combination Strike działa w ten sposób, że po prostu: po każdym użyciu (lub tuż po wybraniu skilla) innego generatora w przeciągu 3 sekund dostajesz bonus 8% dmg. Załóżmy, że FoF, CW, WoTF trwają sekundę i atakujesz nimi tylko raz: po 1s (1 skillu) 8% dmg; po 2s (2 skillu) 16% dmg; po 3s (24% dmg), po 4s 16%dmg (bonus od FoF wygasł), po 5s 8% dmg, po 6s 0.

      Przy używaniu tylko 1 generatora dostaniesz tylko raz bonus 8% dmg.

      Nie "odszyfrowałem" nazw umiejętności jakich użyłeś, ale najprościej będzie, gdy obejrzysz sobie filmy z danymi umiejętnościami - zobaczysz jak długo animuje się 1.,2.,3. hit. Jeśli postać na filmiku nie miała żadnego sprzętu (1.00 aps), to założyłbym, że mnich powinien być w stanie uderzyć 2x szybciej z dobrym ekwipunkiem. Teraz musisz stwierdzić sam czy uda Ci się klikać w takiej częstotliwości :)

      Osobiście uważam, że combo złożone z 3 generatorów razem z używaniem ich odpowiednim do sytuacji, a nie klikaniem 3 przycisków zawsze w tej samej kolejności będzie bardzo trudne do realizacji.

      Usuń
  2. spore zmiany, 90% skilli ma pomniejszono ilosc obrazen. jednym slowem potwory bedzie ubic trudniej. mam nadzieje ze gra bedzie wyzwaniem, szczegolnie na inferno.

    OdpowiedzUsuń