piątek, 10 lutego 2012

Odgrzewany kotlet a la Blizzard

Blizzard opublikował na swoim blogu artykuł "Szykuj się na śmierć" i film pokazujący walkę Mnicha. Żadna to nowość, ten fragment relacji z BlizzCon 2011 można obejrzeć od niemal 4 miesięcy na Szaolin. Zamieściłem też opis umiejętności, które widać na ekranie :)



I kto jest najszybszym Mnichem w Sanktuarium? ;)

5 komentarzy:

  1. Witam, piszę komentarz pod tym newsem, bo nie mam pewności, że przy starszym, może bardziej pasującym do tematu zostanie dostrzeżony.

    Przeglądając skille w kalkulatorze umiejętności, wydaje mi się, że przy wybranych umiejętnościach Mnicha:
    - pasywna Resolve (30% DR dla otrzymujących obrażenia na 2.5 sekundy),
    - aktywna Mantra of Conviction z runą Alabaster (30% DR w promieniu 20 jardów),
    - aktywna Crippling Wave z runą Obsidian (40% DR otrzymującym obrażenia na 5 sekund)

    można by łącznie uzyskać 100% zmniejszenia obrażeń na 2.5 sekundy (nie licząc nawet zmniejszenia obrażeń wynikającego z pancerza). Jest to bardzo krótki okres czasu, ale przy dużej szybkości ataku mnicha sądzę, że udałoby się utrzymywać te 100% na okrągło dla wszystkich wrogów atakujących z bliska.
    Jedynym minusem jest fakt, że każdy z wrogów musiałby zostać zaatakowany przy pomocy Crippling Wave oczywiście najlepiej 3. uderzeniem o dużym zasięgu.
    Mimo to myślę, że perspektywa tak wysokiego zmniejszania obrażeń w stosunku do np. bossów, pomijając ich odporności na redukcję, jest bardzo interesująca.

    Nie jestem tylko pewien czy takie rozwiązanie na pewno zadziała, czy może gdzieś w przedstawionym sposobie jest błąd albo istnieje jakieś ograniczenie co do redukcji obrażeń, aby uniknąć właśnie takich "nietykalnych" buildów.

    Jestem bardzo ciekaw Twojego zdania na ten temat.

    Pozdrawiam
    mrq

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      myślę, że to dobry temat na nowy tekst. A krótko mówiąc redukcja obrażeń raczej nie dodaje się tylko mnoży. Podobnie, jak w przypadku liczenia szansy na unik:
      http://szaolin.blogspot.com/2012/01/jak-dziala-unik-aktualizacja.html

      Usuń
    2. Ciut już pisałem też o tym tu:
      http://szaolin.blogspot.com/2011/09/11-sposobow-na-redukcje-obrazen.html

      Ale myślę, że po Twoim wpisie, czas na aktualizację tematu.

      Usuń
    3. Tak właśnie myślałem, że te 100% redukcji byłyby zbyt piękne, aby mogły być realne i faktycznie pewnie okaże się, że liczy się ją przez mnożenie.
      Swoją drogą przeczytałem Twój tekst o unikach i jako że jestem jednym z szczęśliwców, którzy mają betę, postarałem się sprawdzić te maksimum 50 % szansy na niego i przy:

      10,28% szansy na unik ze 111 zręczności (nie wiem czemu nie 11,1% ale tak pokazuje w statystykach)
      10% Guardian's Path
      25% Mantra of Evasion
      25% pierwsze 3 sekundy Mantra of Evasion

      http://tinypic.pl/f3oufaxk7ga7
      http://tinypic.pl/e7i3cf3aw3oy

      otrzymałem 54,6% szansy na unik, całkowicie zgodny z obliczeniami, więc jeśli istnieje jakaś maksymalna granica to musi być ona większa niż 50 %. Postaram się jeszcze wykraftować trochę więcej itemów z premią do zręczności, wtedy zobaczę czy unik nie zatrzyma się na jakiejś granicy.

      Cieszę się, że istnieje taki blog jak Twój - z całą masą informacji o mnichu, który czyta się do tego bardzo przyjemnie.

      Trzymaj tak dalej, pozdrawiam
      mrq

      Usuń
  2. mrq, wydaje mi się, że tu dochodzi kwestia tego, które bonusy są wliczane w którym momencie. Mógłbym gdybać, że unik ze zręczności, wlicza się jako ostatni... ale to już kwestia sprawdzenia.

    OdpowiedzUsuń